Obrazy wojny w mediach, pamięci i języku
Obrazy wojny w mediach, pamięci i języku
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Rok wydania: 2018
- ISBN: 9788322936191
- Ilość stron: 184
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Obrazy wojny w mediach, pamięci i języku
„Obrazy wojny w mediach, pamięci i języku” to najnowszy, a jednocześnie tematycznie skomponowany tom czasopisma „Oblicza Komunikacji”. Rozwinięte zostały w nim tematy i problemy badawcze zapowiedziane w dwóch poprzednich numerach. W tomie 10 pojawiają się zarówno analizy strategii perswazyjnych, propagandowych i retoryki tekstów bezpośrednio dotyczących czasów wojennych (na przykład analiza retoryczna przemówienia Józefa Becka z 1939 roku), jak i zjawisk językowych, semantycznych motywowanych odniesieniami do konfliktów zbrojnych (na przykład metaforyka wojenna w medialnych transmisjach z rozgrywek piłkarskich czy polskie onomatopeje utrwalające „odgłosy wojny”). W artykułach pokazano konflikty zbrojne jako topikę tekstów propagandowych oraz jako przestrzeń znaczeniową, w której ujawniają się odgłosy sporów o pamięć (w medialnej przestrzeni informacyjnej lub w narracjach instytucji kultury odwołujących się do pamięci o II wojnie światowej). W tomie zgromadzono rozprawy przygotowane przez badaczy prezentujących interdyscyplinarne przestrzenie badawcze — językoznawców, medioznawców, komunikologów i teoretyków polityki.
Szczegóły: Obrazy wojny w mediach, pamięci i języku
Tytuł: Obrazy wojny w mediach, pamięci i języku
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN: 9788322936191
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 184
Oprawa: Miękka
Waga: 0.315 kg
Redakcja: Sojka-Masztalerz Helena, Poprawa Marcin, Piekot Tomasz