Medialne oblicza sportu
Medialne oblicza sportu
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Rok wydania: 2020
- ISBN: 9788381427395
- Ilość stron: 194
- Format: 15.0x21.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Medialne oblicza sportu
Sport jako zjawisko kulturowe stał się w ostatnich latach przedmiotem pogłębionej refleksji naukowej. Będąc niegdyś wyłącznie obiektem fascynacji kibiców, ze względu na powszechność, popularność i siłę społecznego oddziaływania skupia dziś uwagę badaczy naukowych, funkcjonując jako ważny składnik dyskursu medialnego. Ponieważ obraz poszczególnych dyscyplin kreowany jest w sposób zapośredniczony, nie tylko z udziałem samych dziennikarzy, podlega on wielowątkowej rekonstrukcji dokonywanej przez uczo?nych na gruncie badań socjologicznych, psychologicznych i lingwistycznych. Książka, którą oddajemy do Państwa rąk, ma przybliżyć werbalny aspekt komunikacji medialnej dotyczącej sportu. Wpisuje się w nurt badań nad językiem sportu prowadzonych już od kilkunastu lat na Uniwersytecie Łódzkim.
Ze Wstępu
Szczegóły: Medialne oblicza sportu
Tytuł: Medialne oblicza sportu
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381427395
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 194
Format: 15.0x21.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.256 kg
Redakcja: Burska Katarzyna, Cieśla Bartłomiej