Kierunki badań innowacyjności
Kierunki badań innowacyjności
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
- EAN: 9788323344674
- Ilość stron: 224
- Format: 16.5 x 23.5 cm
- Oprawa: miękka
Niedostępna
Opis: Kierunki badań innowacyjności
Innowacje, jak również powiązana z nimi innowacyjność, przyciągają uwagę badawczą, gdyż są postrzegane jako determinanty rozwoju i podnoszenia konkurencyjności organizacji, sieci, regionów oraz gospodarek. Strategiczna rola innowacyjności oraz wartość najważniejszych typów innowacji wzrastają wraz z dynamicznie zmieniającymi się warunkami rynkowymi, możliwościami technologicznymi, a także natężeniem sił konkurencji, kooperacji czy koopetycji obserwowanymi w usieciowionej i cyfrowej gospodarce opartej na wiedzy.
Artykuły składające się na monografię reprezentują różne kierunki badań dotyczących innowacyjności, stanowiąc głos w dyskusji nad tożsamością nauk o zarządzaniu. W poszczególnych rozdziałach autorzy ujęli aktualne podejścia i problemy badawcze, odnosząc się do wybranych uwarunkowań, typów, źródeł i efektów innowacyjności, rozpatrywanych z perspektywy zarządzania konkurencyjnymi organizacjami. Do najważniejszych czynników mających wpływ na rozwój innowacji zaliczono: wiedzę, komunikację wewnąrz- i międzyorganizacyjną oraz współdziałanie w diadach i sieciach międzyorganizacyjnych. Szczególne znaczenie dla proinnowacyjnego zarządzania w organizacjach przypisano rozwojowi technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), a także kreatywności indywidualnej i organizacyjnej oraz przedsiębiorczości.
Szczegóły: Kierunki badań innowacyjności
Nazwa: Kierunki badań innowacyjności
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Seria: BIZNES I ZARZĄDZANIE
Kod paskowy: 9788323344674
Języki: polski
Ilość stron: 224
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.366 kg
Redakcja: Lipińska Aneta, Klimas Patrycja