Nowe media w PRL
Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
Nowe media w PRL
Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Rok wydania: 2020
- ISBN: 9788381429474
- Ilość stron: 242
- Format: 17 x 24 cm
- Oprawa: miękka
Niedostępna
Opis: Nowe media w PRL - Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
Polska Rzeczpospolita Ludowa niosła na swoich sztandarach hasła postępu. Czy udało się je realizować w czasach niespotykanego wcześniej rozwoju technik komunikacyjnych i narodzin nowych mediów, gdy polska gospodarka tonęła w kryzysie, a ustrój polityczny chylił się ku upadkowi?
Autorzy opisują wczesną historię kulturową magnetowidów, mikrokomputerów i telewizji satelitarnej w Polsce. Przedmiotem ich zainteresowania jest nie tylko technika, lecz przede wszystkim jej miejsce w społeczeństwie i zmiany, które przyniosła. Przedstawiają działania instytucji państwowych, inicjatywy społeczne, samotnych pomysłodawców oraz organizatorów – wszystko, co stworzyło znany dzisiaj świat mediów.
"Książka wpisuje się w przestrzeń pomiędzy publikacjami popularyzatorskimi a akademickimi, zachowując atuty obu tych form. Nie bez znaczenia jest budowa wielowątkowej opowieści o PRL – opowieści, w której spotkać się mogą prywatny importer sprzętu, pracownik Szkoły Filmowej i znany piłkarz, ale też budowanie tej opowieści przez pryzmat nowych technologii i ich wernakularnych użyć, będących coraz częściej obszarem swoistej pokoleniowej nostalgii. Autorzy do tej nostalgii po części się odwołują, ale zarazem dokonują jej krytycznej korekty."
- Z recenzji prof. dr. hab. Mirosława Filiciaka
Szczegóły: Nowe media w PRL - Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
Tytuł: Nowe media w PRL
Autor: Piotr Sitarski, Maria B. Garda, Krzysztof Jajko
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN: 9788381429474
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 242
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.428 kg