Nostalgia w zarządzaniu marką

Książka

Nostalgia w zarządzaniu marką

  • Wydawnictwo: C. H. Beck
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788381987691
  • Ilość stron: 233
  • Format: 16,5 x 23,8 cm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 99,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 99,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Nostalgia w zarządzaniu marką - Magdalena Grębosz-Krawczyk

Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta.



Ludzie chętnie wracają do produktów i marek znanych z przeszłości, zgodnie ze stwierdzeniem z filmu „Rejs": mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. W konsekwencji charakterystyczne dla rynku klienta indywidualnego stało się wykorzystywanie skłonności ludzi do nostalgii i oferowanie produktów, które przypominają o przeszłości.



Na potrzeby monografii Autorka przeprowadziła studia literaturowe z wykorzystaniem metody analizy i krytyki piśmiennictwa oraz zrealizowała badania empiryczne, oparte na koncepcji triangulacji.



„Autorka przeprowadziła gruntowne studia z zakresu współczesnych socjologicznych i psychologicznych koncepcji nostalgii, a także omówiła podstawowe determinanty i rodzaje nostalgii, które przyczyniają się do rozwoju nostalgicznych zachowań konsumentów. Analiza tych determinant ujawnia mechanizmy kształtowania się nostalgii jako zespołu potrzeb, w tym potrzeby poczucia bezpieczeństwa, stabilności, potrzebę wyrażania własnej i społecznej tożsamości, uznania, a także pragnienia tworzenia powiązań społecznych. Poszukując przesłanek wykorzystania nostalgii w marketingu Autorka bardzo słusznie wskazała na ideę autentyczności, która odgrywa niezwykle ważną rolę w wyjaśnianiu motywacji współczesnych konsumentów oczekujących właśnie produktów autentycznych”.

Prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska



„Bardzo wartościową częścią recenzowanej monografii jest ta poświęcona prezentacji wyników badań jakościowych. Stanowi ona ważne uzupełnienie rezultatów badań ilościowych, gdyż koncentruje się na charakterystyce wybranych marek nostalgicznych, metodach kształtowania ich wizerunku oraz ocenie postaw polskich konsumentów wobec marek nostalgicznych. (...) Wyniki tych badań umożliwiły Autorce zaproponowanie autorskiej koncepcji modelu pozycjonowania marki nostalgicznej”.

Prof. dr hab. Edyta Rudawska


Szczegóły: Nostalgia w zarządzaniu marką - Magdalena Grębosz-Krawczyk

Tytuł: Nostalgia w zarządzaniu marką
Autor: Magdalena Grębosz-Krawczyk
Wydawnictwo: C. H. Beck
ISBN: 9788381987691
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 233
Format: 16,5 x 23,8 cm
Oprawa: miękka


Recenzje: Nostalgia w zarządzaniu marką - Magdalena Grębosz-Krawczyk

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×