Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Książka

Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

  • Wydawnictwo: Difin
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788380854628
  • Ilość stron: 326
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 65,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 65,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich - diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy - negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej. Od nauczyciela/pedagoga/logopedy/diagnosty, współcześnie oczekuje się wysokich kompetencji w zakresie diagnozy, profilaktyki i terapii pedagogicznej. Na owe kompetencje składają się przede wszystkim wiedza teoretyczna, metodologiczna, sprawności oraz umiejętności praktyczne, a także samoświadomość w zakresie kompetencji osobistych. Posiadanie kompetencji w tych trzech obszarach, pozwala opracować właściwy program pomocy dziecku, w którym zostaną uwzględnione najbardziej optymalne metody i formy pracy pedagogicznej. Na tym etapie ważna jest współpraca ze środowiskiem rodzinnym, w którym rozwija się dziecko. Zazwyczaj czynniki determinujące zaburzenia w harmonijnym rozwoju nie pochodzą z jednego źródła, nie tkwią tylko w osobowości dziecka, ale również w jego najbliższym otoczeniu społecznym. Identyfikowanie wszelkich zagrożeń i czynników działających destrukcyjnie na rozwój dziecka, jest jednym z elementów nie tylko diagnozy, ale przede wszystkim stanowi wstęp dobrze prowadzonej profilaktyki.


Szczegóły: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Tytuł: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788380854628
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 326
Oprawa: miękka
Redakcja: Stokowska-Zagdan Elżbieta, Przybysz-Zaremba Małgorzata, Stepaniuk Joanna


Recenzje: Wybrane obszary diagnozy, profilaktyki, terapii w teorii i praktyce pedagogicznej

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×