Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety

Książka

Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią
Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety

  • Wydawnictwo: Imprint Media
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788364299889
  • Ilość stron: 154
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 29,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 29,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią - Małgorzata Bulaszewska

Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią to raport z badania nad relacją pomiędzy poziomem kompetencji medialnych a stereotypowością podejścia do wyglądu kobiet. Analiza ilościowa oraz jakościowa reakcji na fotografie modelek w różnym wieku, z których każda występuje w czterech odmiennych stylizacjach, pokazuje schematy myślenia szerokiego spektrum respondentów: mężczyzn i kobiet, młodszych i starszych, mniej i bardziej wykształconych, mieszkających w mieście i na wsi. Pomimo wyraźnego zróżnicowania stosunku do tego, co kobietom wypada, a czego nie wypada w określonym wieku, bez względu na to, czy sądy wyrażone zostały ostro i bezpardonowo, czy też łagodnie wszystkich respondentów wydaje się łączyć jedno wyraźne oczekiwanie: kobiety mają obowiązek wyglądać ładnie niezależnie, czy będzie im w danym stroju wygodnie, czy nie!



O Autorce:

Małgorzata Bulaszewska kulturoznawczyni, filmoznawczyni, medioznawczyni. W pracy naukowej zajmuje się retoryką polskiej blogosfery, cyfrowymi imigrantami i tubylcami, rezydentami i wizytantami. Interesuje ją sztuka filmowa (film fabularny, dokumentalny, animowany) w aspektach historycznych i współczesnych. Bada archetypy i trendy funkcjonujące w popkulturze. Członkini Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego oraz Polskiego Towarzystwa Badań nad Filmem i Mediami. Nakładem Imprint Media ukazała się także jej książka Rola błazna w kulturze i polityce (2016).


Szczegóły: Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią - Małgorzata Bulaszewska

Tytuł: Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią
Podtytuł: Kompetencje medialne a stereotypowe postrzeganie wizerunku kobiety
Autor: Małgorzata Bulaszewska
Wydawnictwo: Imprint Media
ISBN: 9788364299889
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 154


Recenzje: Wizerunek kobiety w sieci i poza siecią - Małgorzata Bulaszewska

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×