Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju Wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej

Książka

Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju
Wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788323237877
  • Ilość stron: 204
  • Format: 17 x 24 cm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 28,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 28,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju - Sadowska Katarzyna

Książka Wczesnodziecięca edukacja – pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej) jest drugą z kolei publikacją autorki poświęconą problemom edukacji dziecka do lat trzech. Autorka dostrzega to, o czym przekonywał także między innymi Włodzimierz Fijałkowski - dziecko „nie jest „nieme”, natomiast „głusi” często bywają dorośli”. W najnowszym opracowaniu dokonuje analizy wybranych aspektów polskiej rzeczywistości oświatowej, wskazuje przejawy nadmiernej instrumentalizacji edukacji i proponuje przyjęcie niedyrektywnego towarzyszenia w rozwoju, ukazując także autentyczną gotowość opiekunów małego dziecka do ustawicznego doskonalenia warsztatu ich pracy. Autorka, sięgając do niezwykłych osiągnięć Pani Profesor Lucyny Telki, koncentruje się przede wszystkim na obszarach edukacji w dialogu z małym dzieckiem, zwraca się w stronę uważnej obserwacji, gotowości do podjęcia interakcji ze strony osoby dorosłej, postuluje potrzebę autentycznej wrażliwości dorosłego na dziecięce potrzeby. Autorka przekonuje, że prawdziwa edukacja „dzieje się” we wzajemnej bliskości motywacyjnej dziecka i dorosłego funkcjonującej w oparciu o motto: „chcę pomóc dziecku osiągnąć to, co dostrzegam lub czuję, że chce osiągnąć dziecko”, gdyż dziecko pragnie się rozwijać, jest zmotywowane, eksploruje i doświadcza nie z tego powodu, że ktoś mu każe, że ktoś na to pozwala, lecz czyni to z własnej potrzeby. Nadrzędnym celem Katarzyny Sadowskiej jest zachęta do refleksji nad (jak określił to W. Fijałkowski) „indywidualnością, osobowością i wartością istoty ludzkiej jako niezależnej jednostki na każdym etapie jej rozwoju”.


Szczegóły: Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju - Sadowska Katarzyna

Tytuł: Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju
Podtytuł: Wybrane aspekty polskiej rzeczywistości edukacyjnej
Autor: Sadowska Katarzyna
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323237877
Tytuł tomu: Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty
Tytuł oryginału: Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju (wybrane aspekty
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 204
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: miękka


Recenzje: Wczesnodziecięca edukacja - pomiędzy instrumentalizacją a towarzyszeniem w rozwoju - Sadowska Katarzyna

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×