Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii

,

Książka

Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii

,

  • Wydawnictwo: Adam Marszałek
  • Rok wydania: 2021
  • ISBN: 9788381803984
  • Ilość stron: 200
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 52,30 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 52,30 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii - (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz

Monografia "Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii" podejmuje wiele wątków związanych z fotografią i fotografowaniem oraz z praktyką i krytyką komunikacji wizualnej, i to z kilku naukowych perspektyw. Zachowuje przy tym rzadką w takich przedsięwzięciach spójność. Ma swoich przywoływanych explicite pa-tronów, w szczególności Rolanda Barthesa i Johna Bergera – w zakresie teoretycznym i analitycznym – oraz Henri’ego Cartier-Bressona, Roberta Capę i Eugena Smitha – w odniesieniu do praktyki zatrzymywania świata w obrazie fotograficznym i świadomości tego, czym fotografia być powinna.



Spójność niniejszej publikacji polega jednak nie tylko na wspólnym kodzie, posługiwaniu się podobnymi kanonami i metodami (przede wszystkim semiologicznymi i spod znaku krytycznej analizy dyskursu). Autorzy poszczególnych rozdziałów przejawiają również tę samą troskę o jakość komunikacji wizualnej: o jakość użytkową (w obszarze fotografii dziennikarskiej, artystycznej czy reklamowej), a także o jej etyczne standardy – odpowiadanie potrzebom ludzkim, uczciwość w relacjonowaniu politycznych sporów, opowiadanie z empatią, czy nawet „czułością” o najbardziej bolesnych problemach ludzkości doby pandemii, wojen i uchodźctwa.



Wydaje się, że kwestie etyczne związane są z zawodem fotoreportera, kuratora wystaw fotograficznych, fotoedytora, autorzy niniejszego to-mu zwracają jednak uwagę, że pomnażanie dobra po stronie odbiorcy jest też powinnością rozmaitych prosumentów, którzy współtworzą dziś sieciową – i obrazkową przecież – mediosferę.







dr hab. Jacek Grębowiec

Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, Uniwersytet Wrocławski


Szczegóły: Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii - (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz

Tytuł: Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii
Autor: (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381803984
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 200
Oprawa: Miękka
Redakcja: (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz


Recenzje: Od semiotyki do konsumpcjonizmu. O potrzebie wartościowania fotografii - (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: (red.) Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Krystyna Doktorowicz (1)