Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną
Katarzyna Grzybczyk
Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną
Katarzyna Grzybczyk
- Wydawnictwo: Wolters Kluwer
- Rok wydania: 2021
- ISBN: 9788382237436
- Ilość stron: 300
- Format: 250x176 mm
- Oprawa: Miękka
Jutro (piątek 2024-11-22)*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną - Katarzyna Grzybczyk
W książce przedstawiono problem przywłaszczenia kulturowego, czyli wykorzystywania cudzego dziedzictwa niematerialnego. Każdy rozdział opracowania zawiera omówienie innej dziedziny życia (m.in. mody, reklamy, muzyki, filmu, sportu, turystyki), w której dochodzi do przywłaszczenia takich dóbr kultury jak: tradycja, zwyczaje, symbole, wartości, a nawet skojarzenia.
Książka zawiera liczne, opatrzone ilustracjami, przykłady przywłaszczenia kulturowego związane m.in. z:
•wykorzystaniem wizerunku rdzennej ludności w reklamie,
•prezentacją potraw na blogach kulinarnych,
•kreowaniem postaci filmowych.
W publikacji omówiono też niebezpieczeństwo zaniku lub erozji wiedzy tradycyjnej i folkloru, które w wielu miejscach na świecie stają się jedynie atrakcją turystyczną, przedstawieniem pozbawionym pierwotnych znaczeń lub rodzą skojarzenia z produktem, producentem czy reklamą. Autorka zwraca uwagę na konieczność wypracowania skutecznych, międzynarodowych instrumentów prawnych chroniących tradycyjny folklor.
Szczegóły: Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną - Katarzyna Grzybczyk
Tytuł: Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną
Autor: Katarzyna Grzybczyk
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
ISBN: 9788382237436
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 300
Format: 250x176 mm
Oprawa: Miękka
Recenzje: Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną - Katarzyna Grzybczyk
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inne pozycje tego autora: Katarzyna Grzybczyk (7)
- Poradnik dla blogerów vlogerów, gamerów i instagramowiczów (Difin) - Miękka
- Ikony popkultury a prawo własności intelektualnej (Wolters Kluwer) - Miękka
- Rozrywki XXI wieku a prawo własności intelektualnej (Wolters Kluwer) - Miękka
- Ilustrowane prawo reklamy (KAM-0558) (Wolters Kluwer) - miękka
- Skradziona kultura. Jak Zachód wykorzystuje cudzą własność intelektualną (Wolters Kluwer) - Miękka
- Słynne alkohole a prawo własności intelektualnej (Wolters Kluwer) - Miękka
- Azjatycki soft power a prawo własności intelektualnej (Wolters Kluwer) - Miękka