Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne

Książka

Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne

  • Wydawnictwo: Adam Marszałek
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788381804332
  • Ilość stron: 421
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 59,70 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 59,70 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne - Andrzej Postawa

Autor książki zadaje istotne pytanie:



Jaka jest zależność między ewolucją wszechobecnych mediów a komunikowaniem społecznym?



Komunikowanie społeczne nie jest tylko i wyłącznie domeną ludzi, uczestniczą w nim również inteligentne maszyny mające możliwość interakcji między sobą.



Ewolucja technologii medialnych wpływa na rozwój wolnej myśli, nieskrępowanych idei, a nawet rewolucji społecznych.



Wraz z pojawianiem się nowych technologii medialnych powstają nowe określenia, które także ewoluują. Wyrażenie typowe dla czasu medialnego panowania telewizji: „urwał się komuś film” w okresie ekspansji komputerowej zostaje zastąpione wyrażeniem „wykasować coś z pamięci”. Natomiast na etapie dominacji mobilnej i internetowej niezwykle popularne staje się pytanie: „jesteś jeszcze online”?



W książce poruszono także tematykę problematycznego korzystania z internetu, jak m.in. vaguebooking, konieczność przynależności, histrioniczne zaburzenie osobowości, trollowanie, fałszywe wiadomości (fake news) itp.



Analiza relacji komunikacji werbalnej z niewerbalną prowadzi autora do zmiany starego polskiego przysłowia: „Gdy mówisz papą, nie pokazuj łapą”. Biorąc pod uwagę potwierdzoną naukowo rolę komunikacji niewerbalnej, należy zmienić to przysłowie i podpowiadać: „Gdy mówisz papą, pokazuj też łapą”. Wtedy być może gestykulowanie podczas rozmowy będzie przeszkadzało niektórym tradycjonalistom, ale dzięki temu komunikacja ludzka będzie bardziej naturalna, prosta, bogata i efektywna.


Szczegóły: Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne - Andrzej Postawa

Tytuł: Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne
Autor: Andrzej Postawa
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788381804332
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 421
Oprawa: Miękka
Redakcja: Postawa Andrzej


Recenzje: Medialne (r)ewolucje a komunikowanie społeczne - Andrzej Postawa

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×