Cyberpsychologia. Media, użytkownicy, zastosowania
Agnieszka Ogonowska
Cyberpsychologia. Media, użytkownicy, zastosowania
Agnieszka Ogonowska
- Producent: Impuls
- Rok produkcji: 2021
- ISBN: 9788380959477
- Ilość stron: 200
Niedostępna
Opis: Cyberpsychologia. Media, użytkownicy, zastosowania - Agnieszka Ogonowska
Celem tej książki jest m.in. ukazanie potencjału nowej transdyscypliny cyberpsychologii, która wykracza poza tradycyjne dyscypliny naukowe (głównie psychologię i media studies) oraz rozwija się równolegle do cyberkultury.
We współczesnej cywilizacji medialnej (trzecia dekada XXI wieku) obserwujemy coraz silniejsze związki człowieka i technologii, także na poziomie systemowym czy organicznym. Technologie cyfrowe stają się częścią podstawowych systemów społecznych i instytucji: edukacji, zdrowia, kontaktów społecznych, wymiany handlowej, rodziny, grupy rówieśniczej etc. Powstają również hybrydy technologiczne, których organicznym komponentem jest ludzkie ciało lub umysł. Człowiek ulega usieciowieniu zarówno jako uczestnik procesów komunikacji społecznej zapośredniczonej przez sieć i cyfrowe interfejsy, jak i jako biologiczny element większych struktur biotechnologicznych obdarzony samoświadomością i intencjonalnością. Jako mieszkaniec tzw. inteligentnych domów, użytkownik inteligentnych urządzeń oraz samochodów, których deski rozdzielcze przypominają kokpity samolotów, w coraz większym stopniu oswaja się z technologiami, których obsługa bazuje na przyjaznych, intuicyjnych interfejsach. Technologiczny design imituje nierzadko atrybuty człowieka boty uczestniczą w konwersacji, roboty humanoidalne zaś są zaprogramowane nawet do ekspresji quasi-emocjonalnej. Problematyka ta stała się przedmiotem zainteresowań cyberpsychologii.
Szczegóły: Cyberpsychologia. Media, użytkownicy, zastosowania - Agnieszka Ogonowska
Tytuł: Cyberpsychologia. Media, użytkownicy, zastosowania
Autor: Agnieszka Ogonowska
Producent: Impuls
ISBN: 9788380959477
Rok produkcji: 2021
Ilość stron: 200
Recenzje: Cyberpsychologia. Media, użytkownicy, zastosowania - Agnieszka Ogonowska
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Agnieszka Ogonowska (5)
- Komunikacja i porozumienie (Edukacyjne) - Miękka
- Uzależnienia medialne. Uwarunkowani, leczenie, profilaktyka (Edukacyjne) -
- Wspieranie sprawności językowej i komunikacyjnej seniorów w perspektywie logopedii gerontologicznej (Edukacyjne) - Kartonowa
- Nie kupuj kota w worku. Wyrażenia i zwroty frazeologiczne z ćwiczeniami (Edukacyjne) - broszurowa
- Medycyna Sportowa Część 4 (Medical Tribune) - Miękka