Socjologia codzienności

Książka

Socjologia codzienności

  • Wydawnictwo: Znak
  • Rok wydania: 2008
  • ISBN: 9788324009596
  • Ilość stron: 976
  • Format: 17.0x24.0cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 101,40 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 101,40 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Socjologia codzienności

Gwiazdy rocka i stadionowi zadymiarze, zakupy i choroby, przyjaźń i seks, komórki i fora internetowe, zaufanie taksówkarzy do klientów i wyborców do polityków. Co łączy te tematy

Tradycyjny socjolog określiłby je jako dziwne, ale sprawy te są przedmiotem trzeciej socjologii: socjologii codzienności.
Po pierwszej (zajmującej się wielkimi systemami społecznymi) oraz drugiej (analizującej anatomię działań społecznych i międzyludzkich więzi) przyszedł czas na trzecią. Badacze dostrzegli, że tradycyjne problemy socjologii nierówności społeczne, władza, kultura, świadomość zbiorowa czy globalizacja przejawiają się najwyraźniej na co dzień: w domu, szkole, supermarkecie, kościele, szpitalu i na stadionie piłkarskim. Dla socjologów życie codzienne to nowe okno, przez które można spojrzeć na stare problemy i zobaczyć coś więcej.

Piotr Sztompka i Małgorzata Bogunia-Borowska zebrali przykłady najnowszych prac z kręgu trzeciej socjologii, które ukazały się na świecie. To pierwsza taka poprzedzona obszernymi wstępami autorów antologia w Polsce. Z pewnością zainteresuje nie tylko socjologów, ale szeroki krąg czytelników, którym pomoże lepiej zrozumieć własne życie
w społeczeństwie.

Małgorzata Bogunia-Borowska jest adiunktem na Uniwersytecie Jagiellońskim w Zakładzie Socjologii Teoretycznej Instytutu Socjologii i wykładowcą w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera. Absolwentka Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, na którym ukończyła kulturoznawstwo (1997) oraz Wydziału Filozoficznego, gdzie zdobyła wykształcenie socjologiczne (1999). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z przemianami kulturowymi i społecznymi ponowoczesnej rzeczywistości. Szczególnie interesuje się tematyką kultury medialnej i konsumpcyjnej. Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz członkini Międzynarodowego Stowarzyszenia Socjologicznego (ISA) oraz Polskiego Stowarzyszenia Socjologicznego. Współautorka książki Globalizacja i konsumpcja. Dwa dylematy współczesności (część poświęcona społeczno-kulturowym teoriom konsumpcji) oraz Reklamy jako tworzenia rzeczywistości społecznej, a także redaktorka książki Dziecko w świecie mediów i konsumpcji.


Szczegóły: Socjologia codzienności

Tytuł: Socjologia codzienności
Wydawnictwo: Znak
ISBN: 9788324009596
Języki: polski
Rok wydania: 2008
Ilość stron: 976
Format: 17.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 1.502 kg


Recenzje: Socjologia codzienności

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×