Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy
Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy
- Wydawnictwo: Universitas
- Rok wydania: 2021
- ISBN: 9788324237456
- Ilość stron: 444
- Format: 24.0x16.5cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Dzisiaj*Zamówienie złożone do godz. 12.00 (nie dotyczy przedpłat zaksięgowanych po godz. 12.00). Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
Opis: Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy
Opracowanie Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy jest bardzo cenną publikacją, odpowiadającą na palące potrzeby współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Celne sformułowanie zawarte w tytule – język nierodzimy – zawiera w sobie trzy typy polszczyzny postrzeganej jako język obcy, drugi i odziedziczony. Wchodzące w skład tomu artykuły stanowią cenny zbiór informacji zarówno dla czynnych lektorów, jak i osób stawiających pierwsze kroki w pracy pedagogicznej.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Dąbrowskiej
Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty – dylematy – trendy to trzeci z kolei tom opracowanego przez nas cyklu pozycji naukowo-dydaktycznych z zakresu glottodydaktyki. Proponujemy w nim dalszą analizę naszej dyscypliny u progu trzeciej dekady XXI wieku. Szeroko zakreślona perspektywa pozwoliła na uwzględnienie z jednej strony nowszych czy mniej typowych zjawisk charakterystycznych dla polszczyzny wpływających na jej nauczanie, a z drugiej – największych bolączek współczesnej glottodydaktyki polonistycznej. Autorzy tekstów pochodzą z różnych krajowych i zagranicznych ośrodków naukowych i dydaktycznych, co sprawia, że analizowane zagadnienia ujmują z odmiennych
perspektyw. Mamy nadzieję, że niniejsze opracowanie, stanowiące kolejne kompendium wiedzy glottodydaktycznej, będzie użyteczne dla wszystkich czytelników, którym ponownie życzymy, aby nauczanie języka polskiego jako obcego, drugiego lub odziedziczonego było dla nich PASJĄ, POWOŁANIEM i PRZYJEMNOŚCIĄ.
Ze wstępu redaktorek tomu Anny Seretny i Ewy Lipińskiej
Szczegóły: Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy
Tytuł: Dydaktyka języka polskiego jako nierodzimego: konteksty - dylematy - trendy
Wydawnictwo: Universitas
Seria: Metodyka nauczania języka polskiego jako obcego;Język polski jako obcy
ISBN: 9788324237456
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 444
Format: 24.0x16.5cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Redakcja: Lipińska Ewa, Seretny Anna