Mit, obraz, metafora w kulturach Azji i Afryki

, ,

Mit, obraz, metafora w kulturach Azji i Afryki

, ,

  • Producent: Elipsa
  • EAN: 978838017417
  • Format: 240x168x20 mm
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 50,40 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 50,40 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Mit, obraz, metafora w kulturach Azji i Afryki - Marek M. Dziekan, Sylwia Filipowska, Ewa Siemieni

Przedstawione w tomie badania obejmują kilka dziedzin badań orientalistycznych: arabistykę, turkologię, ałtaistykę, indologię (z jej wewnętrznym zróżnicowaniem: sanskrytologię, tamilistykę i kulturę hindi), koreanistykę, sinologię i japonistykę.
Książka podzielona została na dwie części, w których w kolejnych rozdziałach: Mit, obraz, metafora w literaturze oraz Mit, obraz, metafora w kulturze i religii uwzględniono 17 tekstów. W sposób raczej niezamierzony tytuły obu części, odzwierciedlając ich zawartość merytoryczną, pokrywają się z dwiema spośród trzech wiodących wśród orientalistów dyscyplinami. Niniejszy tom odzwierciedla bardziej tradycyjne pojmowanie orientalistyki, skoncentrowanej na kwestiach przede wszystkim literackich i kulturowych, choć mamy tu także do czynienia z tekstami o charakterze inter- czy też transdyscyplinarnym, uwzględniającym kwestie sztuki, religii i filmu.
Autorzy poszczególnych opracowań zatrzymują się na kwestiach szczegółowych, które obecnie są przedmiotem ich badań. Zaprezentowane analizy jasno wskazują, że nie istnieje jedno zrozumienie ani mitu, ani obrazu, ani metafory zarówno od strony metodologicznej, jak i w kontekście poszczególnych dziedzin badań orientalistycznych. Po raz kolejny zatem potwierdza się znana wśród orientalistów opinia, że jeden Orient nie istnieje. Podobnie z mitem może być po prostu elementem jakiegoś tradycyjnego systemu mitologicznego, może być czynnikiem umacniającym tożsamość czy też wprost tę tożsamość tworzącym. Obraz z kolei może być zrozumiały wprost, ale może także posiadać moc mitu czy też symbolu i przez to być zamknięty na odbiorców, którzy nie są gotowi na jego pojęcie.


Szczegóły: Mit, obraz, metafora w kulturach Azji i Afryki - Marek M. Dziekan, Sylwia Filipowska, Ewa Siemieni

Nazwa: Mit, obraz, metafora w kulturach Azji i Afryki
Autor: Marek M. Dziekan, Sylwia Filipowska, Ewa Siemieni
Producent: Elipsa
Kod paskowy: 978838017417
Format: 240x168x20 mm


Recenzje: Mit, obraz, metafora w kulturach Azji i Afryki - Marek M. Dziekan, Sylwia Filipowska, Ewa Siemieni

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×