Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej

Książka

Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej

Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 37,40 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 37,40 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej - Sonia Wawrzyniak

Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w niniejszym opracowaniu jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.


Szczegóły: Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej - Sonia Wawrzyniak

Tytuł: Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej
Autor: Sonia Wawrzyniak
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UAM
ISBN: 9788323239529
ISSN: 00834254
Tytuł tomu: Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej
Tytuł oryginału: Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 198
Oprawa: Miękka


Recenzje: Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej - Sonia Wawrzyniak

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×