Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa? Raport z badania kompetencji społecznych i obywatelskich

Książka

Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?
Raport z badania kompetencji społecznych i obywatelskich

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
  • Rok wydania: 2021
  • ISBN: 9788323147190
  • Ilość stron: 206
  • Format: 16.0x23.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 39,60 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 39,60 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?

Publikacja zawiera analizę aktualnie obowiązujących podstaw programowych kształcenia ogólnego dla wszystkich etapów kształcenia. Celem badań była identyfikacja i ocena kompetencji społecznych i obywatelskich pod kątem ich nowatorstwa, skuteczności i użyteczności. Wykonane analizy pozwalają sformułować zasadniczy wniosek, że w obrębie badanych kompetencji mamy do czynienia głównie z przekształceniami, które nie powodują jakościowej zmiany podstaw programowych kształcenia ogólnego w przedmiotowym zakresie. Zmiany mające charakter ilościowy nie przyczyniły się do przeobrażeń, które tworzą lepsze, skuteczniejsze warunki do działalności wychowawczej, dydaktycznej i organizacyjnej w zakresie rozwijania kompetencji społecznych i obywatelskich. Podstawa programowa kształcenia ogólnego promuje nieaktywne obywatelstwo oraz konserwatywną wizję państwa, społeczeństwa i jednostki.



„Wysoka świadomość Autorek ważności kompetencji społecznych i obywatelskich ma swoje odpowiedzialne przełożenie na jakość całego opracowania, od uwzględnienia płaszczyzny teoretycznej, przez znajomość podstaw prawnych i wyzwań stojących przed szkołą, tak w wymiarze idealnym – uwzględniającym trendy globalne (innowacyjność), jak i realnym – wskazującym ramy programowe polskiej szkoły, ale również możliwości i ograniczenia ich realizacji w specyficznym kontekście naszej edukacyjnej rzeczywistości”.



Z recenzji wydawniczej dr hab. Inetty Nowosad, prof. UZ



„Badanie podstaw programowych jako aktu określającego zarówno idee, zakres treści, jak i efekty kształcenia jest punktem wyjścia do oceny systemu edukacji. Badanie pokazuje nie tylko zaniedbane obszary edukacji, ale również demaskuje jej upolitycznienie i niebezpieczne próby budowania tożsamości z wykorzystaniem celów ekskluzywnych”.



Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anny Wiłkomirskiej


Szczegóły: Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?

Tytuł: Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?
Podtytuł: Raport z badania kompetencji społecznych i obywatelskich
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323147190
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 206
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.32 kg
Redakcja: Kopińska Violetta, Przyborowska Beata, Solarczyk-Szwec Hanna


Recenzje: Podstawy programowe kształcenia ogólnego (od)nowa?

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×