(Re)definicja pojęcia tabu medialnego

Książka

(Re)definicja pojęcia tabu medialnego

  • Wydawnictwo: Petrus
  • Rok wydania: 2022
  • ISBN: 978-83-7720-665-2
  • Ilość stron: 332
  • Format: 16.0 x 22.5 x 2.5 cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 69,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 69,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: (Re)definicja pojęcia tabu medialnego - Sławomir Sroczyński

Autor książki zasadnie kwestionuje powszechne przekonanie, że „media są przestrzenią bez tabu”. Oczywiście stopień „tabuizacji” zależy od ich rodzaju, gatunku czy kanału, ale ograniczenia wynikające z przyczyn kulturowych, politycznych,ekonomicznych czy prawnych są w środkach przekazu w większym lub mniejszym zakresie obecne. Dotyczy to również (a może zwłaszcza) prasy informacyjno-publicystycznej, która stała się (z niewielkimi odstępstwami) przedmiotem nowatorskichbadań Autora. Podkreślam tu nowatorstwo przedsięwzięcia, ponieważ „tabu” w mediach było dotąd nie tylko nie analizowane, ale nawet nie dostrzegane ze względu na absolutną rzekomo wolność wypowiedzi, jeśli nie naruszają one norm prawa karnego lub kodeksu cywilnego. A tymczasem w publikacjach o polityce, gospodarce i kulturze nie brak tematów z różnych (nie tylko jurydycznych, ale też obyczajowych) powodów wyłączonych i pomijanych – w tym tematów tabu.prof. dr hab. Jerzy Jastrzębski Autor publikacji podjął się ambitnego zadania opracowania interdyscyplinarnych źródłowych podstaw oraz teoretyczno-naukowych ram do badania obecności i funkcjonalności tabu medialnego. Dopiero w takim kontekście badawczym możnaodpowiedzialnie dokonywać zarówno prób identyfikowania tabu w mediach, ich kategoryzacji i empirycznego pokazywania ich egzemplifikacji. Takie autorskie podeście do problematyki tabu w mediach wymagało solidnego przygotowania i interdyscyplinarnej wiedzy na ten temat, przemyślanej metodologii kwerendalnej, przygotowawczej i badawczej podjętego problemu, a także analityczno-syntetycznych analiz porządkujących pojęcie tabu, jego medialne kategorie i praktyczną funkcjonalność w mediach i poprzez media. ks. prof. dr hab. Michał Drożdż


Książka "(Re)definicja pojęcia tabu medialnego" - Sławomir Sroczyński SDS - oprawa miękka - Wydawnictwo Petrus. Książka posiada 332 stron i została wydana w 2022 r. Cena 49.10 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.


Producent:
Wydawnictwo PETRUS Paweł Piotrowski
ul. Raciborska 13/31
30-384 Kraków (Polska)
tel: 601428726
email: wydawnictwo@wydawnictwopetrus.pl


Szczegóły: (Re)definicja pojęcia tabu medialnego - Sławomir Sroczyński

Tytuł: (Re)definicja pojęcia tabu medialnego
Autor: Sławomir Sroczyński
Wydawnictwo: Petrus
Kod paskowy: 9788377206652
ISBN: 978-83-7720-665-2
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 332
Format: 16.0 x 22.5 x 2.5 cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: (Re)definicja pojęcia tabu medialnego - Sławomir Sroczyński

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Sławomir Sroczyński (1)