Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

Książka

Sedno strategii.
Jak lider może stać się strategiem

  • Wydawnictwo: MT Biznes
  • Rok wydania: 2022
  • ISBN: 9788382311877
  • Ilość stron: 400
  • Format: 15.8x23.3cm
  • Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Wysyłka:
Dzisiaj*Zamówienie złożone do godz. 12.00 (nie dotyczy przedpłat zaksięgowanych po godz. 12.00). Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu.
Cena katalogowa 69,90 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 69,90 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Sedno strategii. - Richard P. Rumelt

Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia – zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię.



Powszechne błędy



Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”) i cele aspiracyjne („będziemy produkować wiodące na rynku produkty”). Z pomocą przychodzi Richard Rumelt i jego najnowsza książka, która radykalnie zmienia sposób, w jaki liderzy myślą i wykonują najważniejszą część swojej pracy: tworzenie strategii.



Sedno sprawy



Poprzez barwne historie – o tym, jak Elon Musk skupił się na pewnym aspekcie, który napędził sukces SpaceX, czy jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej – Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję pozwalającą znaleźć sedno strategii, czyli zasadniczy problem, który trzeba rozwiązać. Pokazuje też, co się dzieje z firmami, które wpadają w inercję i nie są w stanie zmienić swojego kierunku. Udowadnia, że taki tok myślenia potrafił zgubić nawet największych, takich jak Nokia czy General Motors.



Esencja umiejętności strategicznych



Według koncepcji strategii Rumelta liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. Znalezienie sedna staje się podstawową umiejętnością stratega zwłaszcza wtedy, gdy problemy nie dają się łatwo rozwiązać, a na firmę oddziałują siły, które trudno zdefiniować.



Strategia to ciągła podróż



Tworzenie strategii trwa nieustannie, jest procesem ciągłym, a nie jednorazowym wydarzeniem. Liderzy, którzy są strategami, powinni być stale wyczuleni na szybko zmieniające się wyzwania biznesowe, gospodarcze i instytucjonalne, zagrażające przyszłemu sukcesowi, podstawowym wartościom, a nawet istnieniu organizacji. Dlatego, jak pisze Rumelt, muszą tworzyć dynamiczne strategie, które pomagają poradzić sobie z krytycznymi wyzwaniami, nie pozwalają utracić zasobów, wykorzystują pojawiające się szanse i dostosowują firmę do wymagań zmieniającej się rzeczywistości.



„Sedno strategii to prawdziwy strzał w dziesiątkę. Jest to książka, którą będę uparcie polecał moim ludziom, bo to najlepszy sposób na uczynienie z nich strategów”. - Simon Galbraith, dyrektor generalny i współzałożyciel Redgate



„Sedno strategii wyjaśnia, dlaczego Rumelt jest uznawany za światowy autorytet w dziedzinie strategii. Niezwykle przyjemna w lekturze książka stanowi przewodnik po najtrudniejszych zagadnieniach i pokazuje, jak utorować sobie drogę do sukcesu nawet wbrew najtrudniejszym wyzwaniom”. - Andy D. Bryant, prezes zarządu Intel Corporation (2012–2020)



„Przekonująca i praktyczna. Wnikliwa i nieuciekająca od trudnych tematów rozmowa o rzeczywistych wyzwaniach stojących przed firmami oraz kreatywności niezbędnej do znalezienia przełomowych rozwiązań”. - Rebecca Henderson, Harvard University, autorka książki Reimagining Capitalism in a World on Fire



„Doskonała książka. Rumelt zaprasza nas do firmy wielkich strategów, w której ciekawi, kreatywni i sprytni pokonują trudności dzięki dotarciu do faktycznej przyczyny rzeczywistego problemu i przełamaniu go”. - Chris Bradley, starszy partner w McKinsey i współautor książki Strategy Beyond the Hockey Stick
Sprawdź fragment (PDF 1292 KB)


Szczegóły: Sedno strategii. - Richard P. Rumelt

Tytuł: Sedno strategii.
Podtytuł: Jak lider może stać się strategiem
Autor: Richard P. Rumelt
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788382311877
Tytuł oryginału: The Crux: How Leaders Become Strategists
Tłumacz: Kowalczyk Marcin
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 400
Format: 15.8x23.3cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami


Recenzje: Sedno strategii. - Richard P. Rumelt

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: