Nauczyciel w polu szkolnym w świetle teorii...
Małgorzata Zalewska-Bujak
Nauczyciel w polu szkolnym w świetle teorii...
Małgorzata Zalewska-Bujak
- Producent: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
- Rok produkcji: 2017
- ISBN: 9788322631119
- Ilość stron: 384
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Nauczyciel w polu szkolnym w świetle teorii... - Małgorzata Zalewska-Bujak
Książka pt. "Nauczyciel w polu szkolnym - w świetle teorii Pierrea Bourdieu i nauczycielskich narracji" stanowi próbę naświetlenia nauczycielskiej perspektywy spoglądania na otaczającą ich rzeczywistość zawodową. Autorka, zainteresowana tym, jak nauczyciele sami rozpoznają swoje umiejscowienie w polu szkolnym, postanowiła oddać im głos i dzięki prowadzonym wywiadom sięgnąć do ich codzienności związanej z wykonywaną profesją. Intencjonalne dotarcie do zawodowych doświadczeń nauczycieli zaowocowało ukazaniem tego, co spotyka ich w świecie szkoły. Pozwoliło także spojrzeć niejako "oczyma rozmówców" zarówno na napotkanych w nim ludzi i sytuacje, jak i na podejmowane przez nich samych działania, na normy, którymi się kierują, oraz rozpoznać znaczenia, które przypisują codziennym zdarzeniom, procesom i strukturom zawodowego życia. Zastosowana przez autorkę perspektywa teoretyczna Pierre'a Bourdieu do interpretacji tego, co nauczyciele odsłonili w swoich opowieściach, okazała się niezwykle przydatna w dokonanym opisie i interpretacji naczelnych kategorii, wyłaniających się z przedstawianych analiz zgromadzonego materiału badawczego, wśród których znalazła się między innymi urzeczywistniająca się w szkolnym polu przemoc symboliczna (dokonywanej zarówno na uczniach, jak i na nauczycielach) oraz realizująca się w nim reprodukcja społecznej rzeczywistości. Publikacja adresowana jest nie tylko do grona akademików, ale również do szerszej sfery publicznej, gdyż pokazuje między innymi, jakie mechanizmy zawiadują szkolnym polem i w jaki sposób są one odczytywane przez nauczycieli, jakie są źródła i formy stosowanej wobec nich przemocy symbolicznej oraz jakie strategie stosują, aby utrzymać się w zawodzie. Książka, w nadziei autorki, może stanowić źródło pogłębienia "przestrzeni myślenia" o nauczycielach umiejscowionych w polu szkolnym.
Szczegóły: Nauczyciel w polu szkolnym w świetle teorii... - Małgorzata Zalewska-Bujak
Tytuł: Nauczyciel w polu szkolnym w świetle teorii...
Autor: Małgorzata Zalewska-Bujak
Producent: Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
ISBN: 9788322631119
Rok produkcji: 2017
Ilość stron: 384