Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja

Książka

Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja

  • Wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • Rok wydania: 2009
  • ISBN: 978-83-7601-460-9
  • Ilość stron: 394
  • Format: 14.0x20.0cm
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 72,45 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 72,45 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja - Balcarek Justyna

Niniejsza monografia stanowi próbę całościowego omówienia zarówno problematyki wizerunku jako przedmiotu ochrony, jak i zagadnienia jego komercjalizacji. Autorka w sposób usystematyzowany przedstawiła zjawisko nabierania przez dobra osobiste wartości majątkowej, a także konsekwencje tego procesu. W związku z tym, że tradycyjnie dobra osobiste są definiowane jako niemajątkowe indywidualne wartości związane z życiem wewnętrznym jednostki ludzkiej, konieczne było podjęcie próby redefinicji dóbr osobistych jako przedmiotu ochrony w celu adaptacji dotychczasowych tez i mechanizmów dotyczących dóbr osobistych w klasycznym znaczeniu do ich postaci skomercjalizowanej. Aby przedstawić szersze spektrum zjawiska, analizie prawnoporównawczej poddano zarówno doktrynę, jak i orzecznictwo dotyczące wizerunku komercyjnego w wybranych porządkach prawnych. Pozwoliło to odwoływać się do stanowisk już wypracowanych w celu poszukiwania odpowiedzi na pytanie o ujęcie dóbr osobistych mających wymierną wartość majątkową, ich specyfikę odróżniającą je od dóbr osobistych "klasycznych", miejsce w porządku prawnym oraz ochronę.



Monografia jest adresowana do studentów, doktorantów oraz przedstawicieli doktryny prawa cywilnego. Z racji powołania oraz omówienia bogatego orzecznictwa zarówno krajowego, jak i zagranicznego pozycja ta będzie przydatna także dla osób zajmujących się problematyką reklamy oraz prasy.


Szczegóły: Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja - Balcarek Justyna

Tytuł: Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja
Autor: Balcarek Justyna
Wydawnictwo: Wolters Kluwer
Kod paskowy: 9788376014609
ISBN: 978-83-7601-460-9
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 394
Format: 14.0x20.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.47 kg


Recenzje: Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja - Balcarek Justyna

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×