Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej

Książka

Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
  • Rok wydania: 2024
  • ISBN: 9788301235000
  • Ilość stron: 342
  • Format: 16.5 x 23.5 cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 69,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 69,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej - Łukasz Olejnik

Bezpieczeństwo informacyjne to jeden z kluczowych wymiarów czasów współczesnych. Książka wprowadza czytelnika w świat propagandy, operacji informacyjnych i wywierania wpływu. Terminy te są odczarowane. Tematy ujęte naukowo, technicznie i prawnie. Wymiary polityczne i wojskowe uwidaczniają, jak współcześnie prowadzone są operacje informacyjne i walka informacyjna. Treść może stanowić wartościową wiedzę dla ekspertów, urzędników państwowych, studentów kierunków technicznych i społecznych.



W dzisiejszym globalnym społeczeństwie, gdzie strumienie informacji płyną nieustannie i trudno jest w prosty sposób odróżnić prawdę od fałszu, książka ta odkrywa subtelne gry propagandy, operacji informacyjnych, dezinformacji i działań w cyberprzestrzeni, ukazując, jak te potężne narzędzia są wykorzystywane do manipulacji społeczeństwem. (…) Analizując poszczególne techniki propagandy, działań informacyjnych autor odnosi się zarówno do wydarzeń historycznych, jak również do współczesnych studiów przypadku.



Czy potrafisz rozróżnić prawdziwe informacje od zmyślonych narracji? Jak państwa wykorzystują propagandę do formowania obrazu wewnętrznego i zewnętrznego? Czy w erze cyfrowego chaosu jesteśmy bezbronni wobec inwazji dezinformacji? Te pytania stają się kluczowe w obliczu dzisiejszych wyzwań i rozwoju technologicznego, gdzie granice między faktem a fikcją rozmywają się na naszych ekranach i w naszych umysłach. -
Gen. dyw. Karol Molenda, pierwszy Dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni



Czy każde zdanie na okładce książki o propagandzie ma charakter propagandowy? A ilustracja, rysunek, czcionka? Czy ta książka to w istocie poradnik dla influencerów? Co w tej publikacji zostaje zdekodowane? Tego dowiecie się dopiero po lekturze dzieła, które Łukasz O. napisał. Czy użycie inicjału nazwiska Autora – sugerujące, że jest on osobą, której postawiono zarzuty karne – jest chwytem propagandowym? Czytać, czytać, czytać! - Prof. Andrzej Zybertowicz, badacz ukrytych mechanizmów życia społecznego, autor książki „Cyber kontra real”



Na początku było słowo: od tego rozpoczyna Autor swoją opowieść o życiu w erze informacyjnej, w której to właśnie słowo, jako główny obok obrazu nośnik informacji, nabiera coraz większej i powszechnej mocy. Poświęca ją w szczególności szeroko rozumianej – negatywnie i pozytywnie – propagandzie jako informacyjnemu wywieraniu wpływu. Jest to książka o sterowaniu informacyjnym innymi w myśl własnych celów i zamiarów. Autor przeprowadza Czytelnika przez różnorodne meandry i konkretne przykłady takiej praktyki w postaci presji informacyjnej, działań edukacyjnych czy też komunikacji strategicznej. Pokazuje je zarówno w obszarze życia cywilnego, jak i w warunkach wojennych, poświęcając sporo miejsca ostatniej wojnie w Ukrainie. - Prof. dr hab. Stanisław Koziej, były szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego



Szczegóły: Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej - Łukasz Olejnik

Tytuł: Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej
Autor: Łukasz Olejnik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301235000
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 342
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Miękka


Recenzje: Propaganda. Od dezinformacji i wpływu do operacji i wojny informacyjnej - Łukasz Olejnik

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: