Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi

Książka

Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi

  • Wydawnictwo: Helion
  • Rok wydania: 2024
  • ISBN: 9788328908796
  • Ilość stron: 384
  • Format: 16.5 x 23.5 cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Jutro (wtorek 2024-11-26)*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 89,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 89,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi - Penny de Był

Matematyka jest niezbędna do zrozumienia reguł rządzących tworzeniem grafiki komputerowej w czasie rzeczywistym, a także zasad manipulowania obiektami i środowiskami 3D. Idealnym narzędziem ułatwiającym uchwycenie tych zależności jest język Python wraz z bibliotekami Pygame i PyOpenGL. Dzięki nim łatwo zrozumiesz, w jaki sposób komputery tworzą i wprowadzają zmiany w środowiskach trójwymiarowych.



Ta książka wyjaśni Ci rolę matematyki w tworzeniu, renderowaniu i zmienianiu wirtualnych środowisk 3D, a ponadto pozwoli odkryć tajemnice najpopularniejszych dzisiaj silników gier. Za sprawą licznych praktycznych ćwiczeń zorientujesz się, co się kryje za rysowaniem linii i kształtów graficznych, stosowaniem wektorów i wierzchołków, budowaniem i renderowaniem siatek, jak również przekształcaniem wierzchołków. Nauczysz się używać kodu Pythona, a także bibliotek Pygame i PyOpenGL do budowy własnych silników. Dowiesz się też, jak tworzyć przydatne API i korzystać z nich podczas pisania własnych aplikacji.



W książce między innymi:


  • praca w Pythonie z edytorem PyCharm, bibliotekami Pygame i PyOpenGL

  • różne polecenia rysowania z różnych graficznych API

  • najważniejsze zagadnienia trygonometrii w odniesieniu do środowisk 3D

  • wektory i matryce w przenoszeniu, ustawianiu kierunku i skalowaniu obiektów 3D

  • renderowanie obiektów 3D z teksturami, kolorami, cieniami i oświetleniem

  • przekształcanie wierzchołków w celu przyspieszenia renderowania opartego na GPU


Matematyka: najlepszy sprzymierzeniec programisty i grafika!


Szczegóły: Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi - Penny de Był

Tytuł: Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi
Autor: Penny de Był
Wydawnictwo: Helion
ISBN: 9788328908796
Tytuł oryginału: Mathematics for Game Programming and Computer Graphics: Explore the essential mathematics for creating, rendering, and manipulating 3D virtual environments
Tłumacz: Anna Mizerska
Języki: polski
Rok wydania: 2024
Ilość stron: 384
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.53 kg


Recenzje: Matematyka w programowaniu gier i grafice komputerowej. Tworzenie i renderowanie wirtualnych środowisk 3D oraz praca z nimi - Penny de Był

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: