Finansowanie oświaty w Polsce diagnoza, dylematy, możliwości
Herbst Mikołaj, Herczyński Jan, Levitas Anthony
Finansowanie oświaty w Polsce
diagnoza, dylematy, możliwości
Herbst Mikołaj, Herczyński Jan, Levitas Anthony
- Wydawnictwo: Scholar
- Rok wydania: 2009
- ISBN: 978-83-7383-355-5
- Ilość stron: 286
- Format: 15.0x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Finansowanie oświaty w Polsce - Herbst Mikołaj, Herczyński Jan, Levitas Anthony
Finansowanie oświaty w Polsce ? diagnoza, dylematy, możliwości to pierwsza kompleksowa monografia przedstawiająca system finansowania szkolnictwa w naszym kraju. Daleko posunięta decentralizacja zarządzania polską oświatą oraz rozwiązania przyjęte w innych krajach są tłem dla pogłębionych analiz, obejmujących między innymi strukturę i rozkład terytorialny wydatków oświatowych, wysokość i zróżnicowanie wynagrodzeń nauczycielskich oraz politykę oświatową samorządów. Szczegółowo omówiono ewolucję, a także mocne i słabe strony głównego instrumentu finansowania oświaty w Polsce, jakim jest część oświatowa subwencji ogólnej dla samorządów terytorialnych. Autorzy rekomendują zmiany zarówno systemowych rozwiązań, jak i poszczególnych instrumentów finansowania oświaty.
Jan Herczyński jest matematykiem, pracownikiem Interdyscyplinarnego Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego na Uniwersytecie Warszawskim
Anthony Levitas jest politologiem, pracownikiem Urban Institute w Waszyngtonie
Mikołaj Herbst jest ekonomistą, adiunktem w Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych (EUROREG) na Uniwersytecie Warszawskim
Szczegóły: Finansowanie oświaty w Polsce - Herbst Mikołaj, Herczyński Jan, Levitas Anthony
Tytuł: Finansowanie oświaty w Polsce
Podtytuł: diagnoza, dylematy, możliwości
Autor: Herbst Mikołaj, Herczyński Jan, Levitas Anthony
Wydawnictwo: Scholar
Kod paskowy: 9788373833555
ISBN: 978-83-7383-355-5
Języki: polski
Rok wydania: 2009
Ilość stron: 286
Format: 15.0x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.44 kg