Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki
Iwona Escher, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Justyna Łapińska
Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki
Iwona Escher, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Justyna Łapińska
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
- Rok wydania: 2025
- ISBN: 9788323160212
- Ilość stron: 249
- Oprawa: Miękka
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki - Iwona Escher, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Justyna Łapińska
Interaktywne centra nauki to nowoczesne instytucje, które łączą edukację, naukę i rozrywkę, czyniąc osiągnięcia naukowe dostępnymi dla wszystkich. Jednak – jak wiele innych podmiotów rynkowych – funkcjonują dziś w warunkach dużej konkurencji, a to sprawia, że problem pozyskiwania i budowania lojalności klientów nabiera dla tych jednostek szczególnego znaczenia. Długotrwałe relacje z klientami, zwłaszcza instytucjonalnymi, takimi jak szkoły, przedszkola, instytucje oświatowo-kulturalne, biura podroży, firmy czy fundacje, są kluczowe dla rozwoju tego typu podmiotów. Budowanie lojalności takich klientów to proces długofalowy, złożony i wymagający zaangażowania zróżnicowanych zasobów. Szczególnie przydatnym w tym kontekście obszarem funkcjonalnym organizacji jest marketing, a zwłaszcza odpowiednio dobrane i zintegrowane ze sobą działania oraz instrumenty marketingowe.
Głównym celem autorek była ocena zależności, jakie występują pomiędzy poszczególnymi działaniami i instrumentami marketingowymi wykorzystywanymi przez interaktywne centra nauki w Polsce do budowania lojalności klientów instytucjonalnych a zachowaniami lojalnościowymi tych klientów. Przeprowadzone badania pozwoliły na zidentyfikowanie obszarów, które są szczególnie istotne w procesie budowania lojalności takich klientów. Oprócz walorów teoriopoznawczych opracowanie ma również znaczenie aplikacyjne. Może być między innymi użytecznym źródłem informacji dla osób, które jako pracownicy interaktywnych centrów nauki biorą udział w tworzeniu strategii (polityki) obsługi klientów instytucjonalnych w takich podmiotach.
Szczegóły: Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki - Iwona Escher, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Justyna Łapińska
Tytuł: Kształtowanie lojalności klientów instytucjonalnych w polskich interaktywnych centrach nauki
Autor: Iwona Escher, Ścibich-Kopiec Aleksandra, Justyna Łapińska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323160212
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 249
Oprawa: Miękka