Dydaktyka języków romańskich na przykładzie francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego
Przemysław E. Gębal, Aleksander Wiater
Dydaktyka języków romańskich
na przykładzie francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego
Przemysław E. Gębal, Aleksander Wiater
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2025
- ISBN: 9788301242503
- Ilość stron: 340
- Format: 17.6x25.0cm
- Oprawa: Miękka
Przedsprzedaż - wysyłka po 2025-08-01*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Dydaktyka języków romańskich - Przemysław E. Gębal, Aleksander Wiater
Publikacja „Dydaktyka języków romańskich na przykładzie francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego” Przemysława E. Gębala i Aleksandra Wiatera stanowi wprowadzenie do dyscypliny określanej mianem glottodydaktyki romanistycznej w jej wymiarze akademickim, historycznym, teoretycznym oraz praktycznym. Jej celem jest prezentacja podstawowych zagadnień, obejmujących poszczególne obszary teoretyczne, badawcze i praktyczne uczenia się i nauczania języków romańskich, obecnych w obowiązujących standardach kształcenia nauczycieli.
To pierwsza na rynku wydawniczym w Polsce książka, która podejmuje wątek historyczno-językoznawczo-dydaktyczny w odniesieniu do jednocześnie trzech języków romańskich: francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego. Koncepcja publikacji realizuje dydaktyczne założenia konstruktywizmu, włącza w proces kształcenia dotychczasowe doświadczenia edukacyjne oraz zachęca do tworzenia własnych autorskich rozwiązań dydaktycznych. Pełni rolę merytorycznego punktu odniesienia, który stanowi swoisty pomost między zebranymi doświadczeniami i wyobrażeniami a praktyką edukacyjną. Autorzy, odnosząc się do refleksyjnych nurtów pedeutologicznych, zachęcają odbiorców publikacji do konfrontacji osobistych doświadczeń w uczeniu się i nauczaniu języków ze współczesnymi trendami i koncepcjami glottodydaktycznymi.
W swoim opracowaniu monograficznym Przemysław E. Gębal i Aleksander Wiater prezentują całościowy przegląd ewolucji glottodydaktyki romanistycznej (wraz z jej historią) oraz wskazują drogi kształtowania się konkretnych koncepcji wiążących nauczanie języka z kulturą z perspektywy rozwoju osobistego uczących się. Zawarte w książce treści obejmują także zagadnienia o charakterze interdyscyplinarnym, łącząc dydaktykę językową z pedagogiką, psychologią uczenia się oraz psycholingwistyką. Tym samym „Dydaktyka języków romańskich na przykładzie francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego” oferuje całościowe spojrzenie na zagadnienia związane z procesem sterowanego uczenia się i nauczania języków.Stanowi jednocześnie kontynuację serii wydawniczej poświęconej kształceniu nauczycieli języków obcych i glottodydaktyce. Monografia jest adresowana do nauczycieli akademickich i glottodydaktów, edukatorów, metodyków i teacher-trenerów, osób projektujących materiały edukacyjne, a także wszystkich przygotowujących się do zawodu nauczyciela i lektora języków francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego.
W szerszej perspektywie, pozwala każdemu zainteresowanemu współczesnymi trendami nauczania języków obcych na zdobycie aktualnej wiedzy lingwistycznej, pedagogicznej, psychologicznej i glottodydaktycznej.Kraj produkcji: PL
Ostrzeżenia:
Brak ostrzeżeńProducent:
Wydawnictwo Naukowe PWN Spółka Akcyjna
Gottlieba Daimlera 2
02-460 Warszawa (PL)
tel: 22 6954321
email: [email protected]
Szczegóły: Dydaktyka języków romańskich - Przemysław E. Gębal, Aleksander Wiater
Tytuł: Dydaktyka języków romańskich
Podtytuł: na przykładzie francuskiego, hiszpańskiego i włoskiego
Autor: Przemysław E. Gębal, Aleksander Wiater
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301242503
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 340
Format: 17.6x25.0cm
Oprawa: Miękka