Inteligencja analityczna w biznesie Nowa nauka zwyciężania
Davenport Thomas H., Harris Jeanne G.
Inteligencja analityczna w biznesie
Nowa nauka zwyciężania
Davenport Thomas H., Harris Jeanne G.
- Wydawnictwo: MT Biznes
- Rok wydania: 2010
- ISBN: 9788361732372
- Ilość stron: 242
- Format: 16.0x24.0cm
- Oprawa: Twarda
Niedostępna
Opis: Inteligencja analityczna w biznesie - Davenport Thomas H., Harris Jeanne G.
Thomas H. Davenport i Jeanne G. Harris twierdzą, że zdecydowanie rozszerzył się zakres używania danych w działalności biznesowej. Czołowe firmy nie poprzestają na gromadzeniu i przechowywaniu dużych ilości informacji. Budują swoje strategie konkurencyjne wokół obserwacji i wniosków uzyskiwanych dzięki danym, co przynosi imponujące wyniki biznesowe.
Jaka jest ich sekretna broń
Analityka: wyrafinowana analiza statystyczna i ilościowa oraz modelowanie prognostyczne, wspierane przez zorientowanych w zagadnieniu menedżerów wyższego szczebla i zaawansowaną technologię informacyjną.
Dlaczego warto konkurować w oparciu o analitykę W czasach, gdy firmy w wielu branżach oferują podobne produkty i używają podobnej technologii, odrębne procesy biznesowe zaliczają się do ostatnich pozostających jeszcze punktów różnicowania. Wiele wcześniejszych podstaw konkurencji takich jak przewaga geograficzna lub przepisy ochronne zostało podkopanych przez globalizację.
Jako podstawy konkurencji pozostają zatem trzy rzeczy: efektywna i skuteczna realizacja, mądre podejmowanie decyzji oraz zdolność do wyciśnięcia do ostatniej kropli wartości z procesów biznesowych a wszystko to można osiągnąć poprzez odpowiednie wykorzystanie analityki.
Davenport i Harris pokazują, jak pewne wzorcowe organizacje bardzo różnorodne, między innymi drużyna baseballowa Boston Red Sox oraz firmy Netflix, Amazon.com, CEMEX, Capital One, Harrahs Entertainment, Procter & Gamble i Best Buy stosują nowe narzędzia do przebicia rywali. Poprzez analitykę firmy te rozpoznają najbardziej dochodowych klientów, przyspieszają innowacje produktowe, optymalizują ceny i łańcuchy dostaw, a także efektywnie wykorzystują czynniki faktycznie mające wpływ na wyniki finansowe.
Inteligencja analityczna w biznesie to książka na czasie i bardzo potrzebne kompendium wiedzy, które może ukształtować na nowo rządzące konkurencją reguły.
Davenport i Harris pokazują liderom, czego potrzeba do zbudowania trwałej przewagi konkurencyjnej w oparciu o lepsze fakty i głębszą wiedzę. Konkurencja analityczna to książka pełna przykładów, będąca niezbędną mapą drogową dla firm, które chcą przetrwać w konkurencyjnym boju.
Jeffrey Pfeffer, profesor Stanford Business School i współautor książki Hard Facts, Dangerous Half-Truths, and Total Nonsense: Profiting from Evidence-Based Management
Szczegóły: Inteligencja analityczna w biznesie - Davenport Thomas H., Harris Jeanne G.
Tytuł: Inteligencja analityczna w biznesie
Podtytuł: Nowa nauka zwyciężania
Autor: Davenport Thomas H., Harris Jeanne G.
Wydawnictwo: MT Biznes
ISBN: 9788361732372
Tytuł oryginału: COMPETING ON ANALYTICS The New Science of Winning
Język oryginału: angielski
Tłumacz: Sobolewska Agnieszka
Języki: polski
Rok wydania: 2010
Ilość stron: 242
Format: 16.0x24.0cm
Oprawa: Twarda
Waga: 0.53 kg