Nowa ekologia mediów Konwergencja a metamorfoza

Książka

Nowa ekologia mediów
Konwergencja a metamorfoza

  • Wydawnictwo: Poltext
  • Rok wydania: 2011
  • ISBN: 9788375611144
  • Ilość stron: 328
  • Format: 16.5x23.5cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 49,90 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 49,90 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Nowa ekologia mediów - Jakubowicz Karol

Nowa wersja grubej kreski to przekonanie badaczy, że skoro tradycyjne media masowe schodzą ze sceny, warto zajmować się jedynie nowymi mediami, internetem oraz nowymi technologiami. Ale media jeszcze nie zginęły: podlegają internetyzacji, ale też kolonizują (mediatyzują) internet, okazując się niezbędnym dostawcą treści internetowych. Nie przestaną być mediami nawet po ewentualnej migracji do sieci szerokopasmowych. Naiwne wizje całkowitej przemiany w systemie mediów i wzorach komunikowania masowego utrudniają działalność i przedsiębiorców, i twórców polityki publicznej. Dlatego autor poddaje szczegółowej analizie procesy konwergencji, mediamorfozy i remediacji, tworzące nową ekologię mediów, a także prognozy przyszłości mediów i internetu. Zajmuje się też przyszłością dziennikarstwa i demokracji, które za sprawą nowych mediów (choć bynajmniej nie tylko) będą musiały przejść gruntowną metamorfozę.



Doktor Karol Jakubowicz jest medioznawcą i ekspertem o uznanej pozycji międzynarodowej, specjalizującym się w zagadnieniach mediów elektronicznych. Obecnie jest doradcą Przewodniczącego KRRiT. Pełnił wiele funkcji w kraju i zagranicą w zakresie działalności medialnej, regulacji mediów i polityki medialnej. Jest autorem, współautorem i redaktorem licznych krajowych i zagranicznych publikacji naukowych poświęconych mediom elektronicznym i komunikacji społecznej. Za wybitne osiągnięcia oraz reprezentowanie polskiego środowiska medioznawców na całym świecie otrzymał w 2011 r. honorowe członkostwo Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej.



Media są żywiołem Karola Jakubowicza czuje się w nich jak ryba w wodzie. Z niezwykłą starannością wynajduje wszelkie dostępne źródła informacji i wiedzy na temat błyskawicznie zmieniającej się medialnej rzeczywistości, która w coraz większym stopniu decyduje o tym, jak postrzegamy świat i jak porozumiewamy się z innymi. Nowa ekologia mediów to jednocześnie mapa i encyklopedia, obowiązkowa, choć uprzedzam wymagająca lektura dla wszystkich zainteresowanych współczesnymi mediami.

Edwin Bendyk, dziennikarz tygodnika Polityka, autor blogu Antymatrix



Nowa ekologia mediów jest niczym brakująca instrukcja obsługi internetu, telewizora czy komórki. Jednocześnie solidny i porywający przegląd najważniejszych trendów i teorii pozwala zrozumieć świat mediów, w którym żyjemy często w sposób nieświadomy. Karol Jakubowicz, wybitny znawca mediów tradycyjnych, podchodzący bez uprzedzeń do nowej ekologii medialnej, jest szczególnie wiarygodnym po niej przewodnikiem.

dr Alek Tarkowski, dyrektor Centrum Cyfrowe Projekt: Polska, socjolog nowych mediów



W serii Akademickie warsztaty dziennikarskie ukazują się podręczniki akademickie, książki o charakterze monograficznym i warsztatowym, a także tłumaczenia ważnych zagranicznych

publikacji z dziedziny mediów.


Szczegóły: Nowa ekologia mediów - Jakubowicz Karol

Tytuł: Nowa ekologia mediów
Podtytuł: Konwergencja a metamorfoza
Autor: Jakubowicz Karol
Wydawnictwo: Poltext
ISBN: 9788375611144
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 328
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.52 kg


Recenzje: Nowa ekologia mediów - Jakubowicz Karol

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Jakubowicz Karol (2)