Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji Analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
Wrona Sylwia
Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji
Analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
Wrona Sylwia
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2011
- ISBN: 9788375876475
- Ilość stron: 192
- Format: 16.0x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji - Wrona Sylwia
Prezentowane materiały mają charakter teoretyczno-badawczy z właściwymi procedurami metodologicznymi oraz interdyscyplinarną podbudową teoretyczną []. W przedstawionym tu spektrum walorów pracy należy podkreślić praktyczną przydatność zawartych w niej treści.
Książka może być adresowana do różnych instytucji, osób i służb, a mianowicie specjalistów ds. rehabilitacji, nauczycieli, wychowawców, opiekunów, personelu pracującego w domach pomocy społecznej, zakładach aktywności zawodowej i zakładach pracy chronionej, różnych ogniw administracji rządowej, organizacji pozarządowych, ruchów samopomocowych, rodziców. Monografia może stanowić cenną pomoc naukową dla studentów, zwłaszcza kierunków pedagogicznych, socjologicznych i psychologicznych.
Z recenzji dr hab. Teresy Żółkowskiej, prof. US
Przedstawione w tym opracowaniu badania są próbą nakreślenia charakterystyki zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży głęboko upośledzonej umysłowo, prowadzonych w ośrodkach pozarządowych oraz na terenie domów pomocy społecznej. Jestem przekonana, że niniejsza książka pozwoli na ukazanie zarówno słabych, jak i mocnych stron zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, ale przede wszystkim rozwiązań, które mogą się stać inspiracją dla innych osób pracujących z omawianą grupą wychowanków, tak aby najlepiej i najowocniej wpływały one na rozwój psychofizyczny dziecka z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
Autorka ufa, że informacje zebrane w niniejszej książce pozwolą na przynajmniej częściowe uzupełnienie luki teoretycznej dotyczącej funkcjonowania osób głęboko upośledzonych umysłowo, a także ich edukacji. Ponadto mogą stać się inspiracją do zainicjowania i wdrożenia zmian organizacyjnych.
Szczegóły: Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji - Wrona Sylwia
Tytuł: Osoba głęboko upośledzona umysłowo w systemie edukacji
Podtytuł: Analiza porównawcza zajęć rewalidacyjno - wychowawczych
Autor: Wrona Sylwia
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788375876475
Języki: polski
Rok wydania: 2011
Ilość stron: 192
Format: 16.0x23.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.3 kg