Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej studium porównawcze
Grabowska Barbara
Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej studium porównawcze
Grabowska Barbara
- Wydawnictwo: Adam Marszałek
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788377806593
- Ilość stron: 520
- Format: 16.0x22.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej studium porównawcze - Grabowska Barbara
Przedstawiona publikacja koncentruje się na zagadnieniach poczucia tożsamości młodzieży należącej do polskiej mniejszości narodowej. W pracy została wykorzystana obszerna literatura z wielu dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych. Konstrukcję teoretyczną tworzą teorie: zachowań tożsamościowych Tadeusza Lewowickiego oraz tożsamości społecznej Henri Tajfela, a także koncepcje: tożsamości narodowej Grzegorza Babińskiego oraz wielopłaszczyznowej i ustawicznie kreującej się tożsamości w ujęciu Jerzego Nikitorowicza. Stanowią one teoretyczną podstawę badań i zostały wykorzystane przy interpretacjach wyników analiz.
Zagadnienia dotyczące kwestii tożsamości oraz uwarunkowań poczucia tożsamości i zachowań określanych jako tożsamościowe zostały w pracy ujęte porównawczo. Zastosowanie badań komparatystycznych pozwoliło na opisywanie faktów, zjawisk i procesów dziejących się w społecznościach żyjących w trzech ościennych państwach na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej. Zmiany dokonujące się w poczuciu tożsamości pod wpływem wielorakich czynników przyczyniają się do formowania modelu tożsamości wielowymiarowej młodzieży należącej do polskiej mniejszości narodowej.
Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków edukacji międzykulturowej, nauczycieli, wychowawców, działaczy organizacji mniejszościowych, jak i do tych wszystkich, którzy interesują się problematyką polskich mniejszości narodowych oraz funkcjonowaniem szkolnictwa dla grup mniejszościowych.
Szczegóły: Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej studium porównawcze - Grabowska Barbara
Tytuł: Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej studium porównawcze
Autor: Grabowska Barbara
Wydawnictwo: Adam Marszałek
ISBN: 9788377806593
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 520
Format: 16.0x22.5cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.77 kg
Recenzje: Poczucie tożsamości młodzieży uczącej się w szkołach z polskim językiem nauczania na Białorusi, Ukrainie i w Republice Czeskiej studium porównawcze - Grabowska Barbara
Informacje:
Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:
Inne pozycje tego autora: Grabowska Barbara (8)
- Być kobietą w Oriencie (Dialog) - Miękka
- Miłość i małżeństwo w Indiach (Dialog) - Miękka
- Słownik mitologii hinduskiej (Wydawnictwo Dialog) - Miękka
- Świat wężowej bogini (Dialog) - Miękka
- Kobiety na naukowym Olimpie? (Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego) - Miękka
- Peron literacki dla Ani (Krywaj) - Miękka
- Nowy początek, nowa szansa (Inanna) - miękka ze skrzydełkami
- The Sense of Identity of Young Learners in Schools with Polish as the Language of Instruction in Belarus, Ukraine and the Czech Republic - A Comparative Study (Adam Marszałek) - Miękka