Kampanie społeczne jako forma socjotechniki
Kampanie społeczne jako forma socjotechniki
- Wydawnictwo: Nieoczywiste
- Rok wydania: 2015
- ISBN: 9788326482717
- Ilość stron: 171
- Format: 16.5x24.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki
Książka podejmuje tematykę kampanii społecznych rozumianych jako działania socjotechniczne, ukierunkowane na rozwiązywanie ważnych problemów społecznych.
Szczegółowo omówiono w niej:
- problematykę inżynierii społecznej traktowanej jako socjotechniczna próba przebudowy świata, zgodnie z systemem wartości dominującym w danej kulturze,
- kwestie pojęciowe oraz charakterystykę terminów: marketing społeczny, kampania społeczna i reklama społeczna,
- elementy krytyki kampanii społecznych ukazujące je jako swoisty wyrzut sumienia społeczeństwa konsumpcyjnego, socjotechniczne i prakseologiczne źródła kampanii społecznych,
- związki marketingu społecznego z marketingiem komercyjnym,
- zagadnienie cause related marketing i społecznej odpowiedzialności biznesu,
tematykę kampanii profrekwencyjnych, stanowiących specyficzną postać kampanii społecznych związanych z legitymizacją władzy w systemach demokratycznych,
- perspektywy nowych mediów jako narzędzia popularyzowania reklam społecznych.
Autorzy książki zajmują się problematyką socjotechniki i marketingu, w tym marketingu społecznego, na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Szczegóły: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki
Tytuł: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki
Wydawnictwo: Nieoczywiste
Seria: MARKETING
ISBN: 9788326482717
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 171
Format: 16.5x24.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.303 kg
Redakcja: Pawełczyk Piotr
Recenzje: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki
Marketing społeczny to dziedzina, która w Polsce wciąż rozwija się i próbuje osiągnąć poziom prezentowany w USA. Książka to zbiór 9 artykułów, które w ciekawy sposób odwołują się do kampanii społecznych w kontekście socjotechniki. Jednakże oprócz oddziaływania, ważnymi elementami jest omówiony problem społeczny, odwołujący się do szerokorozumianych zjawisk społecznych, politycznych i filozoficznych. Autorzy rozważają problematykę na wielu płaszczyznach, dzięki temu prezentowana treść nie jest nudna. Sądzę, że każdy zainteresowany marketingiem społecznym znajdzie coś dla siebie. Artykuły są bardzo dobrze opracowane, każdy zakończony bibliografią, co pozwala na poszerzenie ewentualnych źródeł poznawczych. Asia 2016-04-25 22:59:58