Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku

Książka

Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku

  • Wydawnictwo: Aspra
  • Rok wydania: 2015
  • ISBN: 9788375456004
  • Ilość stron: 424
  • Format: 16.9x24.2
  • Oprawa: Twarda
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 59,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 59,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Iwona Leonowicz-Bukała

Książka jest panoramicznym obrazem współczesnych polskich mediów działających na Wyspach Brytyjskich. Oparta na dostępnych źródłach i szczegółowych badaniach mediów londyńskich, stanowi diagnozę kondycji prasy drukowanej i mediów internetowych, które po 1 maja 2004 r. coraz liczniej zaczęły powstawać w Londynie i innych miastach brytyjskich, a które dziś już nieco okrzepły. Niektóre czerpią z historii i dorobku tradycji te wydają się nieco zastygłe w swoim myśleniu o współczesnej mobilności Polaków. Inne, młode, odżegnują się od przeszłości i patrzą w przyszłość, podobnie jak ich twórcy emigranci lat dziewięćdziesiątych i poakcesyjni. I jedne, i drugie mają dziś swoje audytoria, są komuś potrzebne. O ich przyszłości zdecyduje czas i odbiorcy Polacy w Wielkiej Brytanii.

Autorka wnosi istotny wkład do polskiej nauki o komunikowaniu w zakresie historii mediów oraz systemów medialnych. W polskiej literaturze przedmiotu nie powstała dotychczas praca naukowa w sposób tak kompleksowy traktująca temat mediów polskojęzycznych w Wielkiej Brytanii, ich funkcji oraz odbioru przez środowiska kilku fal polskiej imigracji w okresie po drugiej wojnie światowej. Cennym wkładem tej pracy jest zwłaszcza ukazanie roli Internetu dla możliwości rozwoju prasy, radiofonii i telewizji internetowej. [...] Autorka interesująco ukazała efemeryczność tych mediów, ich różnorodność, lokalizm i próby zwiększenia audytoriów, odmienność funkcjonowania, komercjalizację oraz wreszcie uzależnienie od kompetencji językowych odbiorców. [...] Zebrany materiał pozwolił autorce na zidentyfikowanie zarówno potrzeb odbiorców, jak i funkcji mediów, zarówno zakładanych, jak i faktycznie spełnianych oraz także krytycznej oceny efektów ich działania.
dr hab. Alicja Jaskiernia


Szczegóły: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Iwona Leonowicz-Bukała

Tytuł: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku
Autor: Iwona Leonowicz-Bukała
Wydawnictwo: Aspra
ISBN: 9788375456004
Języki: polski
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 424
Format: 16.9x24.2
Oprawa: Twarda
Waga: 0.778 kg


Recenzje: Polskie media w Wielkiej Brytanii na początku XXI wieku - Iwona Leonowicz-Bukała

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Iwona Leonowicz-Bukała (1)