Edukacja małego dziecka Tom 11 Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji

, ,

Książka

Edukacja małego dziecka Tom 11
Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji

, ,

  • Wydawnictwo: Impuls
  • Rok wydania: 2018
  • ISBN: 9788380951822
  • Ilość stron: 298
  • Format: 16.0x23.5
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 39,80 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 39,80 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Edukacja małego dziecka Tom 11 - Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Oelszlaeger Beata

Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie ? dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli. W części pierwszej ? Współczesny nauczyciel wobec zmiany w edukacji ? autorzy tekstów podejmują ważne kwestie związane z budowaniem autorytetu nauczyciela, ze stylami i metodami jego pracy pedagogicznej zarówno w przedszkolach, jak i szkołach. Wychodząc naprzeciw potrzebom dzieci, autorzy wskazują w swoich artykułach na sposoby ich rozpoznania oraz uwzględniania w praktyce pedagogicznej. Podkreślają wagę właściwej komunikacji między nauczycielami, rodzicami i dziećmi. Przedstawiają możliwości wdrożenia w polskich szkołach wartościowych koncepcji i systemów kształcenia, mniej lub bardziej znanych w światowych systemach edukacyjnych. Teksty zawarte w części drugiej, zatytułowanej Rodzic ? dziecko ? nauczyciel w aktualnej przestrzeni wychowawczo-edukacyjnej, odnoszą się do zagadnienia współpracy rodziców (i rodziny) z nauczycielami pracującymi w przedszkolach i szkołach. Ukazano w nich znaczenie dzieciństwa spędzanego w rodzinie, przedszkolu i szkole oraz wagę udziału rodziców w edukacji dzieci. Przedstawiono dylematy rodziców związane z pójściem dziecka do przedszkola, podjęciem przez nie obowiązku szkolnego oraz ich poglądy na temat osoby nauczyciela. Podjęto wątek zmiany w komunikacyjnej przestrzeni edukacji, a także problematykę uwarunkowań i implikacji współczesnego wychowania w rodzinie w kontekście ?zatracenia? w cyberprzestrzeni czy nieharmonijnego rozwoju dzieci oraz zagadnienie kryteriów oceny warunków rozwoju dzieci w rodzinie. Oddając do rąk Czytelników ten tom, wyrażamy nadzieję, że jego lektura będzie przyczynkiem do podjęcia lub pogłębienia badań nad dzieciństwem i edukacją małego dziecka. Beata Oelszlaeger-Kosturek


Szczegóły: Edukacja małego dziecka Tom 11 - Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Oelszlaeger Beata

Tytuł: Edukacja małego dziecka Tom 11
Podtytuł: Nauczyciel i dziecko w dobie kryzysu edukacji
Autor: Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Oelszlaeger Beata
Wydawnictwo: Impuls
Seria: Edukacja małego dziecka
ISBN: 9788380951822
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 298
Format: 16.0x23.5
Oprawa: Miękka
Waga: 0.48 kg


Recenzje: Edukacja małego dziecka Tom 11 - Ogrodzka-Mazur Ewa, Szuścik Urszula, Oelszlaeger Beata

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×