Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej
Adrianna Sarnat-Ciastko
Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej
Adrianna Sarnat-Ciastko
- Wydawnictwo: Libron
- Rok wydania: 2017
- ISBN: 9788365705426
- Ilość stron: 296
- Format: 16x23 cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej - Adrianna Sarnat-Ciastko
Dr Adrianna Sarnat-Ciastko adiunkt Zakładu Psychoprofilaktyki, członek Zespołu Badawczego Edukacyjnej Analizy Transakcyjnej Wydziału Pedagogicznego Akademii im. J. Długosza w Częstochowie, pełnomocnik Rektor AJD ds. tutoringu, tutor. Autorka m.in. monografi Tutoring w polskiej szkole oraz kilkudziesięciu recenzowanych artykułów naukowych. Redaktorka publikacji Licea ALA. Szkoły skoncentrowane na uczniu. Nowa kultura szkoły?. W zakresie jej zainteresowań naukowych znajdują się: edukacyjny wymiar analizy transakcyjnej, edukacja alternatywna oraz personalizacja kształcenia. Oryginalność tej pracy polega nie tylko na podjęciu problematyki związanej z tutoringiem jako stosunkowo nową i mało znaną w Polsce metodą pracy dydaktyczno-wychowawczej, ale też na osadzeniu części badań w perspektywie edukacyjnej analizy transakcyjnej, a więc również relatywnie "niszowej" koncepcji psychologicznej mającej zastosowanie w pedagogice. [...] Autorka [...] ukazała w pełni swoje przygotowanie merytoryczne dotyczące analizy transakcyjnej oraz metodologiczne w zakresie prowadzenia badań ilościowych. [...] Pracę, mimo jej szczegółowości, wielowątkowości i obszerności, dobrze się czyta, co najlepiej świadczy o opanowaniu przez Autorkę - na wysokim poziomie - sztuki pisania prac naukowych. Dr hab. Dorota Pankowska prof. UMCS
Strategia badań przyjęta przez Autorkę [...] pozwoliła czytelnikowi na zapoznanie się z sytuacją tutoringu w Polsce, a także poprzez analizę różnic między grupami posługującymi i nieposługującymi się tą metodą umożliwiła ukazanie jej pozytywnych efektów. [...] Adrianna Sarnat-Ciastko wykazała znajomość obszernej literatury przedmiotu, umiejętność stawiania pytań badawczych i hipotez, przyjęła trafną strategię badań i bardzo starannie opracowała ich wyniki. Szczególnym walorem pracy jest stworzenie własnych metod badawczych na podstawie przyjętej teorii analizy transakcyjnej. Prof. dr hab. Maria Braun-Gałkowska
Szczegóły: Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej - Adrianna Sarnat-Ciastko
Tytuł: Relacje tutorskie w polskiej szkole w ujęciu analizy transakcyjnej
Autor: Adrianna Sarnat-Ciastko
Wydawnictwo: Libron
ISBN: 9788365705426
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2017
Ilość stron: 296
Format: 16x23 cm
Oprawa: Miękka