Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych (wyd. II)
Tomasz Nawrocki
Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych (wyd. II)
Tomasz Nawrocki
- Wydawnictwo: CeDeWu
- Rok wydania: 2018
- ISBN: 9788381021197
- Ilość stron: 226
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych (wyd. II) - Tomasz Nawrocki
W książce zaprezentowano w przejrzysty i całościowy sposób metodykę przeprowadzenia syntetycznej oceny innowacyjności produktowej przedsiębiorstw (kryteria oceny, źródła danych, model obliczeniowy) wraz z przedstawieniem jej przykładowego zastosowania w odniesieniu do wybranych spółek notowanych na GPW w Warszawie. Do podstawowych wyróżników proponowanego w publikacji rozwiązania zaliczyć można przede wszystkim jego: - kompleksowość - swoim zakresem obejmuje ono zarówno kwestie związane z zasobowym potencjałem innowacyjności produktowej przedsiębiorstw i ich zaangażowaniem w jego rozwój - potencjalna innowacyjność produktowa od strony zasobów i od strony nakładów, jak również z konkretnymi wynikami działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w obszarze produktów - rezultatywna (wynikowa) innowacyjność produktowa; - wymierność - za sprawą oparcia aparatu matematycznego na teorii zbiorów rozmytych możliwe jest, na podstawie kryteriów cząstkowych o różnych jednostkach i charakterze (tak ilościowym, jak i jakościowym), obliczenie jednej syntetycznej oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, wyrażonej w przedziale od 0 do 1; - użyteczność - otrzymane syntetyczne oceny innowacyjności produktowej badanych podmiotów, a także uzyskane w toku ich obliczeń pośrednie oceny cząstkowe, stwarzają duże możliwości w zakresie analizy porównawczej; - łatwość zastosowania oraz aktualność - opiera się ono wyłącznie na ogólnodostępnych źródłach danych, w tym w szczególności raportach rocznych oraz informacjach ujawnianych przez przedsiębiorstwa na ich firmowych stronach internetowych; - rynkowy punkt widzenia - na potrzeby opracowania aparatu matematycznego zastosowanego w modelu przeprowadzono badanie ankietowe dotyczące postrzegania przez analityków oraz indywidualnych inwestorów giełdowych różnych cząstkowych kryteriów oceny innowacyjności oraz ich wpływu na bardziej złożone kategorie.
Szczegóły: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych (wyd. II) - Tomasz Nawrocki
Tytuł: Innowacyjność produktowa przedsiębiorstw. Metodyka oceny na przykładzie spółek giełdowych (wyd. II)
Autor: Tomasz Nawrocki
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381021197
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 226
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka