Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym Zarys zagadnienia
Krzysztof Szewior
Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
Zarys zagadnienia
Krzysztof Szewior
- Wydawnictwo: Aspra
- Rok wydania: 2018
- ISBN: 9788375458374
- Ilość stron: 384
- Format: 15.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Niedostępna
Opis: Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym - Krzysztof Szewior
Szanowny Czytelniku, w książce tej ? w niemieckim kontekście ? zawarte są pytania i próby odpowiedzi odnoszące się do:
? jakości kształcenia, ewaluacji i akredytacji w szkolnictwie wyższym;
? agencji akredytacyjnych oraz rynku akredytacyjnego w kontekście europejskiego obszaru szkolnictwa wyższego i procesów globalnych;
? związku między narodowym systemem akredytacji a strukturą państwa i modelem polityki szkolnictwa wyższego;
? ładu akredytacyjnego, celów polityki i praktyki akredytacyjnej w powiązaniu z modelem szkolnictwa wyższego i statusem szkół wyższych;
? zadań, kompetencji i instrumentów działania podmiotów akredytacyjnych;
? zdolności instytucji akredytacyjnych przyczyniania się do rozwoju kultury i systemów zapewniania jakości w szkołach wyższych, a także przyczyniania się do trwałego zapewniania i rozwoju nauczania o ?dobrej jakości?.
"Jako osiągnięcia badawcze ujęte przez Autora w monografii warto wskazać:
? szczegółową diagnozę procesu akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego z całą jej złożonością struktury ?landowej? i różnorodnością agencji akredytacyjnych;
? przybliżenie w szczegółowej i usystematyzowanej warstwie zasad oceny jakości kształcenia czy też akredytacji w systemie szkolnictwa niemieckiego na poziomie uczelni wyższych;
? znaczące wzbogacenie dorobku naukowego procesu akredytacyjnego, w tym oceny jakości kształcenia na poziomie szkolnictwa wyższego;
? wypełnienie luki w dorobku polskiej myśli akredytacyjnej czy też oceny jakości kształcenia, identyfikacji związku procesów akredytacyjnych w szkolnictwie wyższym z dyscypliną nauki o polityce publicznej, która to dyscyplina w zakresie polityki naukowej i kształcenia w Polsce ma również dorobek początkujący;
? otwarcie wielu pól badawczych przede wszystkim w analizach porównawczych systemu akredytacji w uczelniach niemieckich z państwami europejskimi czy też unijnym ogólnym modelem ewaluacyjnym jakości kształcenia;
? otworzenie dla praktyki akredytacyjnej wielu możliwości kreatywnego modelowania procedur dla pożytku publicznego?.
prof. zw. dr hab. Danuta Strahl, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Szczegóły: Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym - Krzysztof Szewior
Tytuł: Akredytacja w niemieckim szkolnictwie wyższym
Podtytuł: Zarys zagadnienia
Autor: Krzysztof Szewior
Wydawnictwo: Aspra
ISBN: 9788375458374
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 384
Format: 15.0x23.0cm
Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
Waga: 0.555 kg