Medialne i propagandowe oblicza wojny
Medialne i propagandowe oblicza wojny
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Rok wydania: 2018
- ISBN: 9788322936184
- Ilość stron: 192
- Format: 16.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Medialne i propagandowe oblicza wojny
Najnowszy numer czasopisma ?Oblicza Komunikacji? poświęcony jest obrazom wojny ? jako toposu wywołującego spory pamięci, walkę na słowa i motywy działań propagandowych w czasie konfliktów zbrojnych, jak i strategii mediatyzacji dyskursu publicznego. W tomie pt. Medialne i propagandowe oblicza wojny odnajdzie Czytelnik dwa główne nurty tematycznie dobranych artykułów. W pierwszym z nich przedstawia się mechanizmy propagandy, perswazji i manipulacji w mediach, tekstach kultury, drukach ulotnych, w przemówieniach wywodzących się z czasów współczesnych konfliktów zbrojnych (jak na przykład z okresu drugiej wojny światowej), jak i z dyskursu, dla którego pamięć o wojnie stała się przestrzenią walki o pamięć społeczną czy symboliczną. W części drugiej zaś pojawiają się artykuły i studia przypadków poświęcone: narracjom na temat wojny, sposobom wykorzystywania znaczeń odnoszących się do konfliktów zbrojnych (na przykład w słownictwie czy w metaforyce) oraz relacjom słowno-obrazowym ujawniającym sposób mediatyzacji i wprowadzania propagandowych znaczeń w tekstach wizualnych. Zapowiedziane tematy zgromadzono w dziesięciu interdyscyplinarnych rozprawach.
Szczegóły: Medialne i propagandowe oblicza wojny
Tytuł: Medialne i propagandowe oblicza wojny
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
ISBN: 9788322936184
Języki: polski
Rok wydania: 2018
Ilość stron: 192
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.325 kg
Redakcja: Piekot Tomasz, Poprawa Marcin, Sojka-Masztalerz Helena