Historia - pamięć - tożsamość w edukacji humanistycznej Tom 5: Człowiek jako świadek historii
Historia - pamięć - tożsamość w edukacji humanistycznej
Tom 5: Człowiek jako świadek historii
- Wydawnictwo: Libron
- Rok wydania: 2019
- ISBN: 9788365705976
- Ilość stron: 320
- Format: 16.0x23.0cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Historia - pamięć - tożsamość w edukacji humanistycznej
?Człowiek wciąż pozostaje w centrum historii i zainteresowań badaczy jako najważniejszy ze świadków dziejów, co ujawnia się w zbiorze studiów niniejszej monografii. Złożoność i wieloaspektowość przyjętej myśli przewodniej otworzyły różne perspektywy badań, do których odwołują się Autorzy i Autorki ? od historycznej, kulturowej poprzez literacką, edukacyjną czy kobiecą. Podjęte rozważania skoncentrowały się wokół kilku głównych zagadnień. Zalicza się do nich gromadzenie i archiwizowanie wspomnień uczestników historii, następnie wykorzystanie tego rodzaju materiału w badaniach historycznych i edukacji historycznej oraz studia źródłoznawcze. Obok tych wątków badacze interpretują tytułową kategorię przez pryzmat instytucji tworzonych przez świadków historii oraz analizują rozmaitość form współczesnych tekstów medialnych, skupiając się na reportażu polifonicznym i wizualnym aspekcie przekazów medialnych. Zagadnienia były analizowane w kontekście różnych epok, co skłoniło Redaktorki do przyjęcia układ chronologicznego, z jednoczesnym uwzględnieniem zbliżonej problematyki tekstów?.
(fragment ?Wstępu?)
Szczegóły: Historia - pamięć - tożsamość w edukacji humanistycznej
Tytuł: Historia - pamięć - tożsamość w edukacji humanistycznej
Podtytuł: Tom 5: Człowiek jako świadek historii
Wydawnictwo: Libron
ISBN: 9788365705976
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 320
Format: 16.0x23.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.48 kg
Redakcja: Popiołek Bożena, Chłosta-Sikorska Agnieszka, Słaby Agnieszka