Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Książka

Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

  • Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
  • Rok wydania: 2019
  • ISBN: 9788323142393
  • Ilość stron: 534
  • Format: 15.0x22.0cm
  • Oprawa: Miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 54,90 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 54,90 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością.

Jakub Kasperski
Piosenka, canzona, chanson? ? problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9

Przemysław Piłaciński
Herod 2014 jako piosenka / 21

Krzysztof Gajda
Powtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33

Radosław Marcinkiewicz
Rock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51

Monika Konert-Panek
Under Pressure: dwa głosy ? dwa akcenty / 65

Łukasz Lipiński
Konstruowanie dźwięku ? konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85

Bartosz Małczyński
Bass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91

Maciej Smółka
Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99

Joanna Maleszyńska
Ewangelia według Świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109

Kamil Dźwinel
?Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur?. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119

Marek Kurkiewicz
W środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131

Paweł Tański
?Za mało sypiam?. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145

Jakub Kosek
Wolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167

Jakub Kosek
O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy?ego Osbourne?a) / 181

Sylwia Białobłocka
Punków też zachwyca ?fschut słońca? / 193

Paweł Drygas
Powstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203

Sylwia Gawłowska
Piosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213

Marcin Romanowski
Lekcja historii zespołu Sabaton / 221

Jakub Kasperski
Przeobrażenia formy bluesowej w początkach rock?n?rolla / 235

Katarzyna Koćma
Folk czy rock? Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249

Wojciech Józef Burszta
YES i długie trwanie w rocku / 259

Paweł Tański
Nowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269

Waldemar Kuligowski
Oszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283

Sebastian Surendra
Transgresyjność w kulturze obnażania? Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299

Dominik Gac
Zabawa czy rytuał? Miejsce black metalu w świecie performansu / 311

Paweł Jaskulski
Cameron Crowe ? rock?n?rollowe serce kina amerykańskiego / 321

Kamil Kościelski
Square, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345

Agnieszka Kiejziewicz
Visual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980?2015 / 361

Konrad Sierzputowski
Perski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371

Tomasz Gornat
Potrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383

Sławomir Kuźnicki
Diamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403

Mirosław Miernik
51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413

Bartosz Suwiński
W krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423

Joanna Skolik
Heart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431

Tomasz Florczyk
Marcina Świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441

Bartłomiej Alberski
Koty dwa. Karol Kot Marcina Świetlickiego oraz Karol Kot Świetlików / 449

Michał Pranke
Melodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467

Artur Duda
Poezja czy grafomania? O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477

Beata Rynkiewicz
Społeczeństwo jest niemiłe? Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503

Rafał Foltyn
Wilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517


Szczegóły: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Tytuł: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe UMK
ISBN: 9788323142393
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 534
Format: 15.0x22.0cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.8 kg
Redakcja: Osiński Jakub, Pranke Michał, Tański Paweł


Recenzje: Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: