Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw
Agnieszka Mazurek-Czarnecka
Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców
Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw
Agnieszka Mazurek-Czarnecka
- Wydawnictwo: CeDeWu
- Rok wydania: 2020
- ISBN: 9788381023337
- Ilość stron: 194
- Format: 16.5 x 23.5 cm
- Oprawa: miękka
Niedostępna
Opis: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców - Agnieszka Mazurek-Czarnecka
Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków.
Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki.
Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach.
W książce Autorka stara się pomóc przedsiębiorcom podejmującym decyzje o utworzeniu przedsiębiorstwa znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a w szczególności:
- Czym jest pomoc publiczna?
- Co to jest bezpośrednia pomoc publiczna?
- Jakie są procedury i zasady ubiegania się o pomoc publiczną?
- Jak oceniać szanse i skuteczność pomocy publicznej?
- Jak oceniać czas życia przedsiębiorstwa bez pomocy publicznej i z pomocą publiczną?
- Jakie doświadczenia badanych przedsiębiorców warto zastosować we własnych staraniach o pomoc publiczną?
- Jakie cechy przedsiębiorcy wspomagają trwałość przedsiębiorstwa?
- Jakie rodzaje działalności gospodarczej - jakie branże produkcji i usług dają większe szanse na dłuży czas przeżywalności przedsiębiorstwa?
Szczegóły: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców - Agnieszka Mazurek-Czarnecka
Tytuł: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców
Podtytuł: Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw
Autor: Agnieszka Mazurek-Czarnecka
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381023337
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 194
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.32 kg