Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw

Książka

Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców
Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw

  • Wydawnictwo: CeDeWu
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788381023337
  • Ilość stron: 194
  • Format: 16.5 x 23.5 cm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 50,00 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 50,00 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców - Agnieszka Mazurek-Czarnecka

Przedsiębiorca, prowadząc działalność gospodarczą, działa na własny rachunek ponosząc odpowiedzialność finansową. Jednak powstawanie i funkcjonowanie przedsiębiorstw to nie tylko interes prywatny, gospodarczy czy ekonomiczny. To także interes społeczny - zatrudnianie pracowników, zaspokajanie potrzeb, zasilanie budżetów publicznych, zwiększanie bazy kredytowej banków.



Nowo powstające przedsiębiorstwa są szczególnymi adresatami pomocy publicznej. W Polsce, podobnie jak i w innych krajach, zbudowano strukturę instytucjonalną, umożliwiającą nowo powstającym przedsiębiorstwom wnioskowanie o pomoc publiczną i uzyskiwanie jej. W tym celu przedsiębiorcy mogą się ubiegać o aktywne formy pomocy publicznej, takie jak dotacje czy preferencyjne pożyczki.



Potrzeba pomocy publicznej ma wiele uzasadnień. Wzmagana jest ona jednak przez kryzys ekonomiczno-finansowy, ten miniony i ten aktualnie rozpoczynający się. W stosowaniu bezpośredniej pomocy publicznej dla nowo powstających przedsiębiorstw niezbędne są wnioski i doświadczenia z korzystania z niej w poprzednich okresach. Monografia zawiera zasób takich wniosków i doświadczeń oraz wyników badań niespotykanych dotąd w innych publikacjach.



W książce Autorka stara się pomóc przedsiębiorcom podejmującym decyzje o utworzeniu przedsiębiorstwa znaleźć odpowiedzi na wiele pytań, a w szczególności:

- Czym jest pomoc publiczna?

- Co to jest bezpośrednia pomoc publiczna?

- Jakie są procedury i zasady ubiegania się o pomoc publiczną?

- Jak oceniać szanse i skuteczność pomocy publicznej?

- Jak oceniać czas życia przedsiębiorstwa bez pomocy publicznej i z pomocą publiczną?

- Jakie doświadczenia badanych przedsiębiorców warto zastosować we własnych staraniach o pomoc publiczną?

- Jakie cechy przedsiębiorcy wspomagają trwałość przedsiębiorstwa?

- Jakie rodzaje działalności gospodarczej - jakie branże produkcji i usług dają większe szanse na dłuży czas przeżywalności przedsiębiorstwa?


Szczegóły: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców - Agnieszka Mazurek-Czarnecka

Tytuł: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców
Podtytuł: Doświadczenia nowo powstałych przedsiębiorstw
Autor: Agnieszka Mazurek-Czarnecka
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381023337
Język oryginału: polski
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 194
Format: 16.5 x 23.5 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.32 kg


Recenzje: Bezpośrednia pomoc publiczna dla przedsiębiorców - Agnieszka Mazurek-Czarnecka

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×