Przejażdżka życia Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company

Książka

Przejażdżka życia
Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company

  • Wydawnictwo: SQN - Sine Qua Non
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788381293488
  • Ilość stron: 352
  • Format: 14 x 21.5 cm
  • Oprawa: twarda
Wysyłka:
Niedostępna
Cena katalogowa 49,99 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 49,99 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Przejażdżka życia - Robert Iger

Bestseller „New York Timesa”



Kiedy w 2005 roku został dyrektorem zarządzającym The Walt Disney Company, firma przeżywała trudny okres. Rywalizacja była zacięta bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, a technika jeszcze nigdy nie rozwijała się tak szybko. Wystarczyło jednak, że postawił na trzy filary: jakość, pogodzenie się z nowinkami technicznymi oraz umocnienie pozycji firmy na rynkach międzynarodowych, a po 14 latach zrobił z Disneya największy i najbardziej szanowany koncern medialny na świecie.



To właśnie Robert Iger doprowadził do tego, że dziś Disney może pochwalić się obecnością w swoich szeregach Pixara, Marvela, Lucasfilmu i 21st Century Fox. Wartość firmy pod jego przywództwem wzrosła niemal pięciokrotnie, a on sam został uznany za jednego z najbardziej innowacyjnych i skutecznych dyrektorów naszych czasów. W tej książce Iger dzieli się lekcjami, które odebrał podczas kierowania Disneyem i zarządzania grupą 200 tysięcy pracowników, a także opowiada o niezbędnych cechach dobrego przywódcy: optymizmie, odwadze, stanowczości i bezstronności.



Przejażdżka życia to jednak nie tylko biznesowy poradnik, ale także pełna anegdot biograficzna opowieść człowieka, który zaczynał na samym dole hierarchii w ABC. Nigdy jednak nie zapomniał, że życzliwość, szacunek i przyzwoitość są ważniejsze od pieniędzy. I to niezależnie od tego, czy chodzi o głęboką przyjaźń ze Steve’em Jobsem w ostatnich latach jego życia, czy nieprzemijającą miłość do mitologii Gwiezdnych wojen.



Szczegóły: Przejażdżka życia - Robert Iger

Tytuł: Przejażdżka życia
Podtytuł: Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company
Autor: Robert Iger
Wydawnictwo: SQN - Sine Qua Non
ISBN: 9788381293488
Tytuł oryginału: The Ride of the Lifetime
Tłumacz: Czartoryski Bartosz
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 352
Format: 14 x 21.5 cm
Oprawa: twarda
Waga: 0.535 kg


Recenzje: Przejażdżka życia - Robert Iger

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

„Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company” napisana została przez Roberta Igera, dzięki któremu firma zwiększyła swoją wartość pięciokrotnie. Pokazuje jego drogę od pracownika najniższego szczebla, aż na sam szczyt.
Tematami związanymi z Disneyem jestem zainteresowana już od dłuższego czasu. Na jednych z zajęć na uczelni dowiedziałam się, że po otwarciu Disneylandu w Paryżu firma miała tak duże problemy, że zarząd bliski był podjęcia decyzji o zamknięciu parku rozrywki. Zaintrygowało mnie to do tego stopnia, że postanowiłam napisać na ten temat pracę licencjacką. W związku z tym bardzo chętnie sięgnęłam po książkę, która miała mi przybliżyć funkcjonowanie firmy od środka. Pomimo tego, że byłam nastawiona bardzo pozytywnie, nie spodziewałam się tego, że ta pozycja aż tak mi się spodoba. Jak tylko do mnie przyszła wzięłam ją na chwilę, żeby przejrzeć środek. Potem zdałam sobie sprawę z tego, że jestem już po 100 stronach 😊 Książka jest z jednej strony poradnikiem dla liderów z masą porad odnośnie prowadzenia firmy. Okazała się jednak czymś więcej. Iger napisał ją w taki sposób, że byłam bardzo zaangażowana podczas czytania. Co więcej, popłakałam się ze wzruszenia na jakiejś 20 stronie. Anegdoty autora są jednocześnie zabawne, ciekawe i pouczające. Dostałam dużo więcej niż oczekiwałam po tej pozycji. Jeżeli ktoś jeszcze nie był przekonany, to ja bardzo polecam. Zdecydowanie 5/5 gwiazdek.
2020-06-19 13:24:48

„Przejażdżka życia. Czego nauczyłem się jako CEO The Walt Disney Company” Roberta Igera to kolejna książka, którą przeczytałam w tym roku. Amerykański przedsiębiorca uważany jest za jednego z najwybitniejszych prezesów wszech czasów. Podczas kierowania Disneyem zwiększył pięciokrotnie wartość firmy, a książka opisuje jego drogę na sam szczyt branży rozrywkowej.
Autor opowiada o swojej długiej karierze w przemyśle filmowym. Opowiada to w nienachalny sposób i sprawia, że można naprawdę zaangażować się w lekturę (podczas czytania siedziałam zbyt długo na słońcu, skutki były mocno średnie). To właśnie Bob Iger sprawił, że Disney nawiązał współpracę z Pixarem, Marvelem, Lucasfilmem i 21st Century Fox. Każdy etap jest szczegółowo opisywany w osobnych rozdziałach i opowiada historię Disneya, który stał się najbardziej szanowanym koncernem medialnym świata. Autor w książce dzieli się również wartościami, jakimi kieruje się jako przedsiębiorca oraz daje rady o prowadzeniu biznesu.
Powiało trochę nudą? „Przejażdżka życia” to nie tylko biznesowy poradnik, ale również biografia innowacyjnego dyrektora, który zaczynał od samego dołu w hierarchii medialnej. W historię wplecione są anegdotki z życia Igera. Opowiada on o swojej relacji ze Stevem Jobsem, miłości do Gwiezdnych Wojen oraz stresie, jaki spotykał go podczas „disneyowania”. W książce znajdują się również zdjęcia z różnych uroczystości oraz wspominanych wydarzeń, które pozwalają na lepsze wyobrażenie życia CEO Disneya.
Książka uświadamia coś, co może umknąć, gdy myśli się o Disneyu. To nie tylko animacje i filmy, ale tysiące ludzi oraz ogromna firma, a przede wszystkim niewyobrażalne pieniądze. Opisywane kwoty naprawdę mogą zawrócić w głowie! Podczas czytania książki odnosi się jednak wrażenie, ze Robert Iger jest odpowiednią osobą na odpowiednim stanowisku. Kieruje się on bezstronnością, optymizmem, stanowczością i ogromną odwagą, która pozwala mu na stały rozwój firmy.
Komu polecam? Każdemu (w tym przedsiębiorcom!), kto jest zainteresowany pracą w branży medialnej. Ostrzegam jednak, że jest tu mało o rozrywce, raczej jest to literatura faktu i opis kariery autora.
2020-07-06 16:23:03

Uwielbiam Disneya, kocham zarówno oryginalne disneyowskie produkcje, jak i te z wytwórni zakupionych przez firmę w ostatnich latach.
Muszę jednak przyznać, że przed przeczytaniem tej książki nigdy nie zastanawiałam się, kto stoi na czele tak prężnie działającej korporacji. Gdyby ktoś mnie o to zapytał, nie potrafiłabym skojarzyć ani nazwiska, ani twarzy.
Tymczasem Robert Iger to niesamowita i naprawdę godna zainteresowania postać, bardzo się cieszę, że miałam okazję bliżej przyjrzeć się historii jego kariery.
Ta historia bowiem to spełnienie amerykańskiego snu. Chłopak wywodzący się z rodziny z klasy średniej, który zaczynał jako pogodynek w malutkiej stacji telewizji kablowej, nie tylko stanął na czele Disneya, ale też sprawił, że wartość tej kultowej marki wzrosła aż pięciokrotnie i został jednym z najwybitniejszych prezesów branży rozrywkowej wszech czasów.
Jeśli chcesz uczyć się biznesu, to od takich ludzi.

“Wolę podejmować spore ryzyko i czasem ponieść porażkę niż osiąść na laurach”, pisze autor, i nie są to puste słowa. Jako CEO Disneya zakupił wytwórnię Pixar, uniwersum Marvela i Gwiezdnych Wojen, podjął też decyzję o stworzeniu własnej platformy streamingowej. Każde z tych przedsięwzięć niosło za sobą ogromne ryzyko i było szeroko komentowane w mediach.

Kim jest człowiek, który wprowadził Disneya w nową erę? Wydaje się być przede wszystkim świetnym facetem!

To, co zwróciło moją uwagę, i co odróżnia tę książkę od typowych poradników biznesowych i biografii znanych przedsiębiorców, to skromność (być może fałszywa, ale nie wydaje mi się) i pokora autora. Choć Iger opowiada o swoich doświadczeniach, nie pławi się we własnym blasku, nie skupia się na sobie, za to dużo mówi o ludziach, których spotykał na swojej drodze, i którzy w różny sposób wywarli na niego wpływ i go ukształtowali, począwszy od ojca, przez pierwszych i kolejnych szefów, którym podlegał kolejno podczas swojej kariery, na Stevie Jobsie skończywszy. O wszystkich wypowiada się z głębokim uznaniem i szacunkiem, nawet jeśli nie zgadzał się z ich poglądami i decyzjami.

Fragmenty dotyczące relacji autora z szefem Apple’a i jej rozwoju, od trudnych początków do prawdziwej przyjaźni, procesu przejęcia Pixara i roli Jobsa w decyzjach biznesowych podejmowanych przez Disney’a bardzo mnie zaskoczyły, żałowałam, że nie były bardziej rozbudowane.
W ogóle żałuję, że książka nie jest trochę dłuższa, chciałabym poznać trochę więcej szczegółów na temat zarządzania tak ogromną korporacją, ale też chętnie poczytałabym więcej o życiu prywatnym i przemyśleniach autora na temat radzenia sobie ze stresem i tak olbrzymią presją.

Jako poradnik biznesowy książka według mnie wypada średnio. Rady autora trącą truizmami. Mimo to polecam, bo to rewelacyjna biografia ze świetnym storytellingiem, świetnie mi się ją czytało.
2020-08-25 18:13:14


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: