(Nie) oceniaj książki po okładce Teksty na okładkach publikacji popularnonaukowych

Książka

(Nie) oceniaj książki po okładce
Teksty na okładkach publikacji popularnonaukowych

  • Wydawnictwo: UMCS
  • Rok wydania: 2020
  • ISBN: 9788322793640
  • Ilość stron: 272
  • Format: 17 x 24 cm
  • Oprawa: miękka
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 37,80 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 37,80 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: (Nie) oceniaj książki po okładce - Dorota Piekarczyk

Funkcje, jakie okładce nadano, poza tą prymarną, ochronną, są wielorakie i wielowymiarowe. To samo można powiedzieć o formie i treści okładki. Ten składnik książki, całkowicie z nią zintegrowany, w sposób zasadny jest obiektem wielodyscyplinowego oglądu naukowego: bibliologii, edytorstwa, projektowania graficznego, estetyki, semiologii, teorii komunikacji, wiedzy o reklamie, psychologii społecznej (teoria wywierania wpływu, manipulacji). Na koniec zostawiam, pamiętając jednak o zasadzie last but not least, językoznawstwo. […].

W tym kontekście monograficzne ujęcie problematyki tekstowości okładki Doroty Piekarczyk staje się bardzo ważne: bo przynosi pierwszy kompleksowy ogląd okładki z perspektywy językowej i tekstowej, bardzo dobrze zrealizowany i inspirujący do dalszych badań; bo do wielogłosu badaczy okładki włącza głos lingwisty, który wnosi wiele novum w przestrzeń interdyscyplinarnej wiedzy o okładce (chyba można tu mówić o dotychczasowej dominacji i nobilitacji zwłaszcza książki artystycznej i grafiki książkowej); bo wreszcie obiektem badań czyni Autorka okładkę i teksty na niej w swoistym segmencie piśmiennictwa – to publikacje popularnonaukowe – tworzącym pomost między wiedzą naukową a społeczeństwem […].

Książka jest napisana językiem naukowym ze świadomością, że może zainteresować nie tylko lingwistów, dzięki temu dotrzeć może także do specjalistów, adeptów i studentów z innych dyscyplin, zwłaszcza bibliologii. Pomocna może być specjalistom od promocji i marketingu książki. Co ważne, to książka interesująca dla czytelnika (nie tylko literatury popularnonaukowej), który odkryje i uświadomi sobie, jak wiele treści ważnych dla niego, decydujących dla jego wyborów lekturowych zmieści się na czterech stronach okładki. Ta monografia to dobry przewodnik po nieskończonym uniwersum książek.



Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity


Szczegóły: (Nie) oceniaj książki po okładce - Dorota Piekarczyk

Tytuł: (Nie) oceniaj książki po okładce
Podtytuł: Teksty na okładkach publikacji popularnonaukowych
Autor: Dorota Piekarczyk
Wydawnictwo: UMCS
ISBN: 9788322793640
Języki: polski
Rok wydania: 2020
Ilość stron: 272
Format: 17 x 24 cm
Oprawa: miękka
Waga: 0.52 kg


Recenzje: (Nie) oceniaj książki po okładce - Dorota Piekarczyk

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Inne pozycje tego autora: Dorota Piekarczyk (1)