Przeszłość i dziś. Literatura, język, kultura. Klasa 3. Część 2. Dwudziestolecie międzywojenne, wojna, okupacja (1918-1945). Podręcznik do liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony 951/6/2021

Podręcznik

Przeszłość i dziś. Literatura, język, kultura. Klasa 3. Część 2. Dwudziestolecie międzywojenne, wojna, okupacja (1918-1945). Podręcznik do liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
951/6/2021

  • Producent: Stentor
  • Rok produkcji: 2021
  • ISBN: 9788363462734
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 57,40 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 57,40 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Przeszłość i dziś. Literatura, język, kultura. Klasa 3. Część 2. Dwudziestolecie międzywojenne, wojna, okupacja (1918-1945). Podręcznik do liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony - Jacek Kopciński

Materiał nauczania jest ułożony chronologicznie i podzielony na działy według epok historycznoliterackich, a te - na rozdziały odpowiadające najważniejszym zagadnieniom poszczególnych epok. Chronologiczny układ treści nauczania pozwala uczniom poznawać literaturę i kulturę ze świadomością procesu historycznoliterackiego, w ,,naturalnym" porządku i w różnych kontekstach.


Stałą cechą serii jest wiązanie perspektywy historycznej i współczesnej. Tej zasadzie podporządkowano prezentację i interpretację zjawisk kultury. Starannie dobrana faktografia ilustruje żywe dziedzictwo, formujące i wzbogacające współczesność. Element Dialogi z tradycją służy uświadomieniu uczniom, jak teksty współczesne nawiązują do przeszłości i jak przeszłość ożywa dzięki współczesnym reinterpretacjom.


W centrum uwagi autora pozostaje tekst literacki. Jego interpretacja ma służyć refleksji nad kondycją człowieka we współczesnym świecie i sprzyjać kształtowaniu tożsamości ucznia.


Podręcznik jest wystarczającym źródłem do poznania tych utworów, które podstawa programowa zaleca czytać we fragmentach. Dzieła, które mają być poznane w całości, są reprezentowane fragmentami oraz omówieniami całości.


Każdy tekst literacki jest opatrzony Wskazówkami do analizy i interpretacji, które są dla ucznia zachętą i instrukcją do pracy z tekstem oraz samodzielnego odkrywania jego struktury i sensów.


Lektury przeznaczone do czytania w całości mają - oprócz obudowy fragmentów - tzw. Przewodniki po lekturze.


Istotną częścią opracowania lektur są ciekawe, zróżnicowane, nieschematyczne polecenia dla uczniów (Czytamy, analizujemy, interpretujemy). Jednym z ważnych celów tych poleceń jest kształtowanie świadomości kształtu językowo-stylistycznego i niesionych przez ów kształt znaczeń. Lektura tekstów literackich i odbiór tekstów kultury wykorzystywana jest także jako okazja do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych (tworzenia tekstów własnych).


Przewidziane w podstawie programowej zagadnienia językoznawcze zostały omówione w odrębnych rozdziałach, zintegrowanych - tam, gdzie było to możliwe - z treściami z zakresu literatury i kultury.


Poza materiałem historycznoliterackim i językoznawczym podręcznik wprowadza różnorodne interdyscyplinarne konteksty interpretacyjne: plastyczne, filozoficzne, kulturowe i historyczne oraz biograficzne. Ciekawy dobór dzieł plastycznych ma sprzyjać pogłębionej refleksji nad kulturą, a przede wszystkim - pomagać w zrozumieniu tekstów literackich. Wiele ilustracji zostało opatrzonych rozbudowanym komentarzem, który wprowadza ucznia w podstawy odbioru dzieła sztuki, i poleceniami ukierunkowującymi interpretację.


Naprzemienny układ przystępnie napisanych partii wykładowych, ,,okienek" z wiadomościami encyklopedycznymi bądź ciekawostkami, interesujących i nieschematycznych streszczeń utworów. Taki kształt książki nawiązuje do dobrze uczniom znanej formy hipertekstu. Atrakcyjna, a zarazem prosta i przejrzysta forma ułatwia percepcję materiału i pracę z książką.


Szczegóły: Przeszłość i dziś. Literatura, język, kultura. Klasa 3. Część 2. Dwudziestolecie międzywojenne, wojna, okupacja (1918-1945). Podręcznik do liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony - Jacek Kopciński

Tytuł: Przeszłość i dziś. Literatura, język, kultura. Klasa 3. Część 2. Dwudziestolecie międzywojenne, wojna, okupacja (1918-1945). Podręcznik do liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony
Podtytuł: 951/6/2021
Autor: Jacek Kopciński
Producent: Stentor
Seria: Przeszłość i dziś
ISBN: 9788363462734
Kategoria: Podręczniki
Liceum » Klasa 3

MEN: 951/6/2021
Przedmiot: Język polski
Rok produkcji: 2021


Recenzje: Przeszłość i dziś. Literatura, język, kultura. Klasa 3. Część 2. Dwudziestolecie międzywojenne, wojna, okupacja (1918-1945). Podręcznik do liceum i technikum. Zakres podstawowy i rozszerzony - Jacek Kopciński

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×