Nauczycielskie decydowanie

Nauczycielskie decydowanie

  • Producent: Impuls
  • Rok produkcji: 2021
  • ISBN: 9788380959934
  • Ilość stron: 204
Wysyłka:
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 40,01 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 40,01 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Nauczycielskie decydowanie - Maria Groenwald

W publikacjach dla nauczycieli i o nich opisywane są różne aspekty ich aktywności zawodowej, ale zazwyczaj pomija się w nich kwestie dotyczące decydowania elementu dydaktycznej codzienności tak oczywistego, choć przecież stanowi on immanentny element triady: kultura dialog działanie (Gołębniak, Zamorska 2014, s. 44). Zagadnienia nauczycielskich decyzji nie uwzględnia się również w opracowaniach poświęconych refleksyjności ukazywanej jako namysł poprzedzający działanie. Umyka natomiast z tych rozważań moment ostatecznego postanowienia, akt dokonania wyboru jednej z kilku możliwych opcji, który wraz z poprzedzającą go refleksją jest składową jeszcze innej triady, obejmującej: refleksję decyzję sprawczość (Archer 2013; Bruner 2010).(fragment Wstępu)
Z recenzji dr hab. Bogusławy Doroty Gołębniak, prof. DSW
Recenzowaną monografię zaliczam do tych usytuowanych w polu problemowym pedeutologii (a właściwie na przecięciu pedeutologii i dydaktyki ogólnej) publikacji, które są oryginalne nie tylko ze względu na tematykę, lecz także sposób jej podjęcia i realizację. Autorka badaczka procesów edukacyjnych głównie w obszarze egzaminów, diagnostyki edukacyjnej, szkolnego oceniania, współtworząca obecnie gdańską szkołę dydaktyki szkolnej przygotowała dzieło, które stanowi nie tyle domknięcie (w znaczeniu zwieńczenia) wcześniejszych prac, ile otwarcie dyskusji o sprawstwie nauczycieli poprzez przyjrzenie się wraz z nimi różnorakim decyzjom podejmowanym przez nich w szkolnej codzienności. [...] Innowacyjna konceptualizacja relacjonowanych w książce badań (skupienie na rekonstrukcji przestrzeni nauczycielskiego decydowania jako sposobach bycia z innymi w światach uczenia się, zanurzonych w zmianie oświatowej o wymiarze nie tylko politycznym, ale i kulturowym), odzwierciedlające się w narracji refleksyjność i rzetelność w zaznajamianiu czytelnika z tym, co i jak się stawało w trakcie przyjmowania modelu badań, dyskusja z koncepcjami wytyczającymi ramy teoretyczne postępowania oraz wreszcie kierunek i poziomy analiz wraz z punktami odniesienia w pracy z materiałem empirycznym zgromadzonym za pomocą wywiadów fokusowych [...] wszystko to prowadzi do otwartej teorii decydowania nauczycieli. []
Książka może okazać się interesująca nie tylko dla wskazanych w niej wprost adresatów nauczycieli, studentów, edukatorów, lecz także doktorantów oraz nauczycieli akademickich. Znakomite teoretyczne wywody i lekcja aplikacji metody są tu nie do przecenienia. Z publikacji mogą korzystać zarówno uczestnicy seminariów oraz kierownicy i członkowie zespołów badawczych lokujących swoje projekty w tradycji rekonstrukcyjnej, jak i naukowcy pochodzący spoza dyscypliny, prowadzący badania w innej konwencji interpretatywnej.


Szczegóły: Nauczycielskie decydowanie - Maria Groenwald

Tytuł: Nauczycielskie decydowanie
Autor: Maria Groenwald
Producent: Impuls
ISBN: 9788380959934
Rok produkcji: 2021
Ilość stron: 204


Recenzje: Nauczycielskie decydowanie - Maria Groenwald

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także:

Inne pozycje tego autora: Maria Groenwald (1)