Szkoła jako przestrzeń uczenia się
Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk
Szkoła jako przestrzeń uczenia się
Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk
- Wydawnictwo: Difin
- Rok wydania: 2021
- ISBN: 9788382700381
- Ilość stron: 296
- Format: 250x176 mm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Szkoła jako przestrzeń uczenia się - Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk
Szkoła współczesna nieustannie się zmienia, ponieważ na skutek przeobrażeń zachodzących w otaczającej rzeczywistości oraz nowych, coraz większych wymagań stawianych przed jednostką i całym społeczeństwem, ewoluują także postawy, potrzeby i wymagania społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców. W stronę szkoły jako ważnego środowiska wychowawczego kierowane są oczekiwania na właściwe przygotowanie młodego pokolenia do świadomego i racjonalnego uczestnictwa społecznego. Tendencje takie dezaktualizują tradycyjne formy pracy pedagogicznej i jednocześnie generują potrzebę kształtowania środowiska szkolnego jako przestrzeni uczenia się, w którym wychowanie adaptacyjne zostanie zastąpione oddziaływaniami o charakterze innowacyjnym i antycypacyjnym, inspirującym do aktywnego współtworzenia oraz modyfikowania otaczającego świata. W odniesieniu do zasygnalizowanej problematyki autorzy tekstów zawartych w opracowaniu podjęli trud wielowątkowego zaprezentowania współczesnej szkoły jako przestrzeni uczenia się w kontekście najważniejszych obszarów edukacyjnego i społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Podejście takie umożliwia komplementarny ogląd podejmowanej problematyki oraz eksponuje ogromną rolę szkolnej przestrzeni uczenia się w procesie kształcenia i wychowania młodego pokolenia oraz w zakresie edukacji permanentnej, stanowiącej fundament społecznego i zawodowego funkcjonowania współczesnego człowieka dorosłego.
Opracowanie stanowi wartościowy materiał naukowy i edukacyjny skierowany przede wszystkim do wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych. Treści w nim zawarte adresowane są także do nauczycieli, wychowawców, opiekunów i pedagogów szkolnych oraz do rodziców i wszystkich, którzy zainteresowani są kreowaniem odpowiadającej potrzebom współczesnej rzeczywistości, wartościowej przestrzeni szkolnej.
Szczegóły: Szkoła jako przestrzeń uczenia się - Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk
Tytuł: Szkoła jako przestrzeń uczenia się
Autor: Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk
Wydawnictwo: Difin
ISBN: 9788382700381
Języki: polski
Rok wydania: 2021
Ilość stron: 296
Format: 250x176 mm
Oprawa: Miękka
Redakcja: Cęcelek Grażyna, Woźnicka Elżbieta, Klimczyk Piotr