Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym (wyd. III)
Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym (wyd. III)
Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
- Wydawnictwo: CeDeWu
- Rok wydania: 2023
- ISBN: 9788381027014
- Ilość stron: 296
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Koperta
1-3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym (wyd. III) - Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw działających na rynku farmaceutycznym - podejmując się przekazywania na rynek informacji niezbędnych pacjentom w procesie wyboru i zakupu produktów farmaceutycznych, zaspokajających najważniejszą potrzebę człowieka, jaką jest zdrowie - wymaga szczególnych kompetencji. Na jej specyfikę wpływa głównie różnorodność kategorii produktów: leków Rx (wydawanych na receptę), leków z ograniczoną możliwością zakupu, leków OTC (wydawanych bez recepty) oraz suplementów diety i dermokosmetyków (nabywanych przez konsumentów podobnie jak inne produkty). Poszczególne kategorie z kolei podlegają regulacjom prawnym, które m.in. ograniczają możliwość stosowania określonych form i narzędzi komunikacji marketingowej, w zależności od tego, jakiej kategorii produktu dotyczy przekaz. Dodatkowym czynnikiem wpływającym na specyfikę komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym są względy etyczne. Bywa, że powodują one odmienną ocenę zachowań podmiotów uczestniczących w procesie komunikacji. W książce przeanalizowano następujące zagadnienia: • procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznych • uwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym • narzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptę • wyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznej • dobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków). Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Szczegóły: Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym (wyd. III) - Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
Tytuł: Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym (wyd. III)
Autor: Anna Rogala, Bogna Pilarczyk
Wydawnictwo: CeDeWu
ISBN: 9788381027014
Języki: polski
Rok wydania: 2023
Ilość stron: 296
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Koperta
Waga: 0.35 kg