Między profesjonalizmem a służbą społeczną Teoria. Praktyka. Zmiana
Małgorzata Klimorowska
Między profesjonalizmem a służbą społeczną
Teoria. Praktyka. Zmiana
Małgorzata Klimorowska
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Rok wydania: 2025
- ISBN: 9788301245542
- Ilość stron: 242
- Format: 16.5x23.5cm
- Oprawa: Miękka
Przedsprzedaż - wysyłka po 2025-11-26*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Opis: Między profesjonalizmem a służbą społeczną - Małgorzata Klimorowska
„Między profesjonalizmem a służbą społeczną. Teoria. Praktyka. Zmiana” to książka, która porusza temat kształcenia przyszłych nauczycieli historii. Małgorzata Klimorowska w swojej książce wyjaśnia proces stawania się nauczycielem i nauczycielką. Autorka uzyskane w polu analizy dane umieściła w mocnych kontekstach, w jakich jej rozmówcy i rozmówczynie budowali, rozwijali i doskonalili role, tj. w kontekście systemowym (państwo, szkoła, uniwersytet, kształcenie przyszłych nauczycieli historii); w kontekście społeczno-kulturowym i politycznym (nastawienia i oczekiwania społeczne związane z reformami, demokratyzacją i wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej, kształtowane również przez kolejne ekipy rządzące, w tym w ramach polityki historycznej); w kontekście ekonomicznym (urynkowienie gospodarki w konkurencyjnych porządkach państwa socjalnego i liberalizmu ekonomicznego) na przestrzeni 30 lat (1989–2019). Książka zawiera zbiorowe portrety nauczycieli historii w porządku pokoleniowym (pokolenie przełomu i transformacji, pokolenie nowej szkoły i pokolenie kryzysu zaufania) oraz międzypokoleniowym. „O oryginalności przedmiotowej/merytorycznej świadczy podjęcie ważnego naukowo i społecznie oryginalnego problemu badawczego. Akademickie kształcenie nauczycieli, nie tylko historii, nabiera szczególnej wagi w warunkach dynamicznej zmiany warunków i okoliczności uczenia się, upowszechniania, a raczej rozpowszechniania informacji, których rozumienie i wykorzystywanie wymaga dojrzałości intelektualnej i emocjonalnej. Stąd niezastąpiona jest rola solidnie wykształconych nauczycieli/nauczycielek stawiających krytyczny odpór mitom, stereotypom i uproszczeniom, których dostarcza współczesna infosfera, z rozwijających się potencjałem SI.” Fragment z recenzji prof. dr hab. Marii Czerepaniak-Walczak (Uniwersytet Szczeciński) Książka przeznaczona jest m.in. dla: uczelni odpowiedzialnych za kształcenie przyszłych nauczycieli studentów specjalności nauczycielskiej studentów kierunków związanych z kształceniem nauczycieli rodziców wszystkich, którzy interesują się szeroko rozumianą edukacją, kształceniem, nauczaniem, profesjonalizmem. W książce znajdziesz wnioski i rekomendacje dotyczące rozwoju zawodowego nauczycieli historii, w porządku jak było? (jak nauczyciele historii dotychczas kształtowali swoje role społeczno-zawodowe), jak jest? (jaki model idealny służby społecznej i profesjonalizmu wyłania się z ich doświadczenia) i jak być powinno? (w jakim kierunku powinno rozwijać się kształcenie przyszłych nauczycieli historii). Jedną z rekomendacji Autorki jest wprowadzenie do programu kształcenia przyszłych nauczycieli koncepcji dydaktyki biograficznej, gdzie (auto)analiza biograficzna otwiera przed uczącymi się przestrzeń do refleksyjności, nabywania kompetencji refleksyjnego działania i jest przyczynkiem do rozwoju emocjonalnego i kreatywności. Rekomendacji jest osiem. Jeśli jesteście Państwo ciekawi pozostałych, zachęcamy do przeczytania książki.
Producent:
WYDAWNICTWO NAUKOWE PWN SPÓŁKA AKCYJNA
UL. GOTTLIEBA DAIMLERA 2
02-460 Warszawa (PL)
tel: 226954800
email: [email protected]
Szczegóły: Między profesjonalizmem a służbą społeczną - Małgorzata Klimorowska
Tytuł: Między profesjonalizmem a służbą społeczną
Podtytuł: Teoria. Praktyka. Zmiana
Autor: Małgorzata Klimorowska
Wydawnictwo: Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN: 9788301245542
Języki: polski
Rok wydania: 2025
Ilość stron: 242
Format: 16.5x23.5cm
Oprawa: Miękka




