Telewizja publiczna w Hiszpanii Pomiędzy polityką a rynkiem
Kuś Michał
Telewizja publiczna w Hiszpanii
Pomiędzy polityką a rynkiem
Kuś Michał
- Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Rok wydania: 2013
- ISBN: 9788322933688
- Ilość stron: 132
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: Telewizja publiczna w Hiszpanii - Kuś Michał
Pisząc o historii i współczesności hiszpańskich mediów publicznych, niejednokrotnie można odnieść wrażenie, że są one swego rodzaju zwierciadłem, w którym odbijają się wydarzenia ze współczesnej historii politycznej, społecznej i gospodarczej Królestwa Hiszpanii. Dotyczy to przede wszystkim publicznej telewizji, która jest przedmiotem zainteresowania pracy.
Od swoich początków w latach dyktatury generała Franco, przez burzliwy okres przejścia od dyktatury do demokracji, po kolejne rządy działające po roku 1982 w każdym z tych okresów hiszpańska telewizja odegrała znaczącą rolę w przebiegu procesów politycznych i społecznych zachodzących w tym kraju.
Historyczna ewolucja hiszpańskich mediów publicznych opisana jest z kilku perspektyw. Po pierwsze, rozpatrywany jest kontekst prawny, czyli ustawodawstwo dotyczące mediów elektronicznych. Przedmiotem zainteresowania są tu nie tylko ostateczne regulacje, lecz także sam przebieg procesów ustawodawczych, w wielu wypadkach dostarczający interesujących faktów z zakresu relacji mediów i polityki. Następnie omawiane są także: polityka kadrowa, kontrola finansowa oraz kontrola zawartości. Taki schemat analizy opiera się przede wszystkim na koncepcji J. Blumlera i M. Gurevitcha, dotyczącej wymiarów relacji mediów i polityki.
Wszystko to służyć ma znalezieniu odpowiedzi na pytanie, czy w przypadku Hiszpanii możemy mówić o szczególnym modelu funkcjonowania mediów publicznych, w szczególności zaś publicznej telewizji. W świetle opisanych w pracy faktów pojawiają się pewne przesłanki sprzyjające wyciągnięciu takiego wniosku. Jednocześnie jednak możemy zaobserwować wiele tendencji, które można kwalifikować jako wspólne dla większości europejskich rynków telewizyjnych.
Szczegóły: Telewizja publiczna w Hiszpanii - Kuś Michał
Tytuł: Telewizja publiczna w Hiszpanii
Podtytuł: Pomiędzy polityką a rynkiem
Autor: Kuś Michał
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Seria: KOMUNIKOWANIE I MEDIA
ISBN: 9788322933688
Języki: polski
Rok wydania: 2013
Ilość stron: 132
Oprawa: Miękka
Recenzje: Telewizja publiczna w Hiszpanii - Kuś Michał
Informacje:
Inne pozycje tego autora: Kuś Michał (20)
- Inne i wspólne (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka ze skrzydełkami
- Kamień (Dolnośląskie) - broszurowa
- Kamień (Audiobook) (Aleksandria) - Digipack
- Zero zahamowań (Agora) - twarda
- Opowiem ci o zbrodni (Kompania Mediowa) - broszurowa
- Wiadomość od cesarza (Scholar) - miękka ze skrzydełkami
- Rozkład Esej o związkach państwa i patogenów (Wydawnictwo Naukowe PWN) - Miękka
- Sprawiedliwość 1968-2018 (Żywosłowie) - Miękka
- Polubić poniedziałki (Zwierciadło) - Twarda
- Między Mikołajem II a Leninem. Państwowość rosyjska i jej koncepcje w czasie rewolucji lutowej 1917 (Universitas) - Miękka ze skrzydełkami
- Odrzucenie. Jak sobie radzić z brakiem akceptacji? (WAM) - Miękka
- Rodzinne rymowanki (TREFL Books) - Miękka
- Podkomisarz Iga Ziemna. Tom 2. Gleba (Initium) - Miękka
- M.U.Z.Y.K.A (Dwie Siostry) - Miękka
- Rozjechany kot (Warszawska Firma Wydawnicza) - Miękka
- SpełniONA. Czego pragną kobiety (Rebis) - Miękka ze skrzydełkami
- Pieśni ku czci świętych Polek i Polaków (Petrus) -
- Śleboda. Tom 1 (Dolnośląskie) - Miękka
- 9 praw marketingu B2B (Onepress) -
- Pakiet ETNOKRYMINAŁY: Śleboda / Pionek / Kamień / Mara (Dolnośląskie) - Miękka