O doświadczaniu szkoły Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów
Wiesława Martyniuk
O doświadczaniu szkoły
Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów
Wiesława Martyniuk
- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2019
- ISBN: 9788380956117
- Ilość stron: 300
- Format: 16.3x22.9cm
- Oprawa: Miękka
Niedostępna
Opis: O doświadczaniu szkoły - Wiesława Martyniuk
Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s. 26) określa jako ?wnoszące wiele w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci?. Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym rezultatem poszukiwań badawczych.
Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów ?doświadczanie?, ?doświadczenie? oraz ?szkolna codzienność?, lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.
Szczegóły: O doświadczaniu szkoły - Wiesława Martyniuk
Tytuł: O doświadczaniu szkoły
Podtytuł: Studium fenomenograficzne szkolnej codzienności z perspektywy uczniów
Autor: Wiesława Martyniuk
Wydawnictwo: Impuls
ISBN: 9788380956117
Języki: polski
Rok wydania: 2019
Ilość stron: 300
Format: 16.3x22.9cm
Oprawa: Miękka
Waga: 0.5 kg