Gra jako obiekt oporny Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej

Książka

Gra jako obiekt oporny
Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej

Wysyłka:
1 - 3 dni robocze + czas dostawy*Przy zamówieniu większej ilości egzemplarzy czas realizacji zamówienia może ulec wydłużeniu
Cena katalogowa 46,20 PLN brutto
Cena dostępna po zalogowaniu
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×
Cena 46,20 PLN
Dodaj do Schowka
Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×

Opis: Gra jako obiekt oporny - Justyna Janik

Co się dzieje, gdy spotka się gracz z grą? Zazwyczaj - nic

przewidywalnego. Książka Justyny Janik koncentruje się na relacji

między graczem a grą cyfrową, która jest opisywana w kontekście

krytycznych pism Tadeusza Kantora i nowomaterialistycznej filozofii

Karen Barad. Teorie te zostają wykorzystane w serii wnikliwych i

krytycznych analiz różnych zjawisk, które pojawiają się w grach

cyfrowych, takich jak glitche, speedruny, wewnątrzgrowe duchy oraz

ruiny porzuconych gier sieciowych. Efektem takiego podejścia jest nowe

rozumienie gry oparte na materialności i relacjach, gdzie gracz i gra

są współtwórcami znaczeń płynących z aktu grania. Fenomen

cyfrowej rozgrywki ujęty więc zostaje w odmiennym świetle,

skłaniając do zastanowienia się, w jaki sposób gry mogą

doprowadzić nas do wniosków na temat transformacyjnej siły spotkania

z nie-ludzkim Innym. „Autorka wprowadza do dyskursu groznawczego nowy

poziom refleksji ontologicznej, który znacząco różni się od

obecnych w literaturze specjalistycznej badań formalnych i

egzystencjalnych. Traktując gry jako «obiekty oporne», oferuje

nowatorski opis złożonego i multimodalnego fenomenu, jakim jest

bio-obiekt gry cyfrowej". Z recenzji dra hab. Michała Kłosińskiego

Justyna Janik - kulturoznawczyni i groznawczyni. Pracuje w Instytucie

Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Badawczo interesuje

się filozofią gier cyfrowych oraz ich aspektem przestrzennym. Działa

w ramach krakowskiej grupy badaczy LvL.Up i Ośrodka Badań Groznawczych

UJ. Publikowała swoje teksty w czasopismach „Journal of the

Philosophy of Games", „Game Studies" i „Journal of Gaming & Virtual

Worlds".

Producent:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: kontakt@wydawnictwoamber.pl
email:

Podmiot odpowiedzialny:
Wydawnictwo AMBER Sp. z o.o.
ul. Królewicza Jakuba 27 A
02-956 Warszawa (PL)
tel: kontakt@wydawnictwoamber.pl
email:


Szczegóły: Gra jako obiekt oporny - Justyna Janik

Tytuł: Gra jako obiekt oporny
Podtytuł: Performatywność w relacji gracza i gry cyfrowej
Autor: Justyna Janik
Wydawnictwo: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN: 9788323350583
Języki: polski
Rok wydania: 2022
Ilość stron: 234
Format: 15.8 x 23.5 cm
Oprawa: Twarda


Recenzje: Gra jako obiekt oporny - Justyna Janik

Zaloguj się
Przypomnij hasło
×
×


Klienci, którzy kupili oglądany produkt kupili także: